/

بیانیه ۷ زندانی سیاسی زن؛ فریاد عدالت طلبی سیستان و بلوچستان به کابوس استبداد تبدیل شد

هفت زندانی سیاسی زن ایرانی با انتشار نامه‌ای از زندان اوین «جمعه خونین زاهدان» را بزنگاهی تاثیر گذار در جنبش «زن، زندگی، آزادی» خوانده و نوشتند که «جان‌های رفته در زاهدان جان تازه‌ای به جنبش دادند».

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیو، نرگس محمدی، گلرخ ایرایی، سپیده قلیان، فائزه هاشمی، شکیلا منفرد، محبوبه رضایی و آزاده عابدینی امضا کنندگان این نامه هستند که روز ۸ مهر ۱۴۰۲ و همزمان با اولین سالگرد کشتار معترضان در استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

امضا کنندگان این نامه نوشته‌اند: «یک سال پیش معترضان بی‌پناه، اما مصمم و مقاوم در سیستان و بلوچستان، در خیابان‌های زاهدان به جرم حق خواهی و دادخواهی کشته شدند».

هفت زندانی سیاسی زن با اشاره به این که جنایت جمعه خونین زاهدان ده ها کشته برجای گذاشت تاکید کردند که «فریاد آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی در خیابان‌های شهرهای سیستان و بلوچستان به کابوس استبداد و دلگرمی معترضان در سراسر ایران» تبدیل شده است

این زندانیان سیاسی زن در پایان نامه خود همصدایی با بلوچستان را وظیفه هر ایرانی دانسته و همبستگی خود را با مردم سیستان و بلوچستان اعلام کرده‌اند.

به گزارش وب‌سایت «حال‌وش» امروز شنبه ۸ مهرماه، مردم چابهار و زاهدان و نوبندیان و دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان در همراهی با خانواده‌های دادخواه و سالگرد جمعه خونین زاهدان دست به اعتصاب زده‌اند.

روز گذشته و به دنبال اعتراضات در سیستان وبلوچستان، بیش از ۵۰ نفر بازداشت و دهها نفر از جمله هشت کودک، با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای زخمی شدند.