حمله اسرائیل به غزه
/

به دنبال جنگ حماس و اسرائیل؛ شش فرودگاه در فرانسه پس از تهدید به حمله تخلیه شدند/ حمله به کنیسه یهودیان در برلین

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع پلیس فرانسه گزارش داد که شش فرودگاه در سراسر فرانسه روز چهارشنبه پس از دریافت ایمیلی مبنی‌بر «تهدید حمله» تخلیه شدند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، به گفته این منبع، فرودگاه‌های لیون، لیل، نانت، نیس، تولوز و بووه در نزدیکی پاریس، تخلیه شدند.

همچنین در شرایطی که فرانسه به دنبال حمله یک اسلام‌گرا با چاقو در شهر «اراس» در شمال شرقی این کشور در حالت آماده‌باش قرار دارشت، موزه لوور در پاریس «به دلایل امنیتی» بسته شد.

به گزاش «تایمز اسرائیل»، یکی از سخنگویان موزه پس از اعلام تعطیلی در شبکه‌های اجتماعی به خبرگزاری فرانسه گفت: «موزه لوور پیام کتبی دریافت کرد مبنی بر اینکه موزه و بازدیدکنندگان با خطراتی مواجه هستند».

او در ادامه افزود: «ما تصمیم گرفته‌ایم تا زمانی که بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم، موزه را تخلیه و تعطیل کنیم.»

به دنبال تنش در منطقه خاورمیانه رهبران اتحادیه اروپا نسبت به گسترش جنگ در دیگر مناطق هشدار داده و همچنین نسبت به وقوع حملات تروریستی و فعالیت اسلامگرایان افراطی در مناطقی از اروپا ابراز نگرانی کرده اند.

همزمان رسانه‌های آلمانی گزارش دادند افراد ناشناس بامداد چهارشنبه با کوکتل مولوتف به یک ساختمان متعلق به یهودیان حمله کردند اما آسیبی به ساختمان نرسیده است.

بر اساس گزارش‌ها، خیابان‌های اطراف این ساختمان توسط نیروهای پلیس مسدود شده و بازرسان در حال تحقیق هستند.

دو روز قبل نیز دو شهروند سوئدی در نتیجه حمله مسلحانه در بروکسل پایتخت بلژیک کشته شدند.

یک فرد موتورسیکلت‌سوار دیروز ساعت ۱۹.۱۵ دقیقه به‌وقت محلی در نزدیکی میدان سینکتلت در بروکسل به اطراف تیراندازی کرد.

مهاجم پس از تیراندازی به اطراف در ساختمانی که وارد آن شد نیز تیراندازی کرده و سپس از محل حادثه گریخت.

بنا بر اعلام دادستان فدرال بلژیک، پلیس این کشور بامداد سه‌شنبه عملیاتی را برای دستگیری فرد مظنون به قتل دو سوئدی اجرا کرد که به زخمی شدن او منجر شد. این فرد درنهایت به دلیل جراحت وارده در بیمارستان درگذشت.

وزارت کشور بلژیک، مظنون را یک تبعه تونس معرفی کرد که بطور غیرقانونی در این کشور حضور داشته است.

به نوشته رسانه‌های بلژیک، او ۴۵ ساله است و با وجود رد درخواست پناهندگی‌اش، بطور غیرقانونی در این کشور ساکن شده بود. او همچنین ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر و اعلام کرده بود که عضو داعش است و این افراد را برای خدا کشته است.

به گفته دادستانی فدرال بلژیک، «احتمالا» آتش زدن قرآن در استکهلم، دلیل مهاجم برای انتخاب شهروندان سوئد برای حمله بوده است.

درنهایت داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

کن مک‌کالم رئیس ام‌ای۵، دستگاه امنیت داخلی بریتانیا نیز هشدار داده که همزمان با ادامه جنگ اسرائیل و حماس، «خطر حملات تروریستی با پشتیبانی جمهوری اسلامی افزایش یافته است».