به دلیل ادای احترام به جانباخته انقلاب زن،زندگی،آزادی؛ احضار و بازداشت اعضای گروه تکیه «نیاکی» در آمل

حساب کاربری «غزاله چلابی» در توئیتر، از «بازداشت» شماری از افراد گروه موسیقی تکیه نیاکی که روز گذشته با حضور در مزار این جان باخته اعتراضات سراسری ایران، یاد او را گرامی داشتند، خبر داده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بر اساس این گزارش، به سرپرست این گروه نیز اعلام شده که باید امروز شنبه، هفتم مرداد خود را به اداره اطلاعات این شهرستان معرفی کند.

روز جمعه، همزمان با مراسم ظهر عاشورا، در شهر آمل گروه موزیک تکیه نیاکی، یکی از تکایای بزرگ این شهر، با لباس‌های سفید و با نواختن تصنیف «از خونه جوانان وطن لاله دمیده» در کنار آرامگاه غزاله چلابی حضور یافتند و به این این جانباخته خیزش مردمی و انقلاب زن، زندگی، آزادی و خانواده او ادای احترام کردند.

به دنبال حضور شهروندان بر مزار غزالهف مسئولان امام‌زاده قاسم آمل اخیرا بخشی از این آرامستان را که در آن آرامگاه غزاله چلابی قرار دارد، دیوارکشی کرده‌اند تا به نوعی مانع برای تجمع و قابل مشاهده بودن این مزار ایجاد کنند.

ویدئوهای منتشر شده از حضور این گروه در روز عاشور، در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده بازنشر شد و توجهات زیادی را به خود جلب کرد. در این تصاویر و ویدئوها سوگواری فاطمه مجتبایی، مادر غزاله نیز منتشر شده است.

«هیئت نیاکی‌ها» نام این دسته عزاداری است که از آنها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هیئت‌های شهر آمل یاد می‌شود. غزاله چلابی، ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، با شلیک نیروهای سرکوبگر در شهر آمل کشته شد.