/

برگزاری سالروز تولد ده سالگی کیان پیرفلک در شهرهای مختلف جهان

تجمعات اعتراضی ایرانیان با گرامی داشت یاد کیان پیرفلک به مناسبت سالروز تولد ده سالگی اش ، در برخی از کشورها از جمله بریتانیا، آلمان، دانمارک، آمریکا، استرالیا، ترکیه ، سوئد و اتریش برگزار شد.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

تجمعات اعتراضی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، با گرامی داشت یاد کیان پیرفلک به مناسبت سالروز تولد ده سالگی اش ، در برخی از کشورها از جمله بریتانیا، آلمان، دانمارک، آمریکا، استرالیا، ترکیه ، سوئد و اتریش برگزار شد.

به گزارش فرانیوز، گروهی از ایرانیان مقیم بریتانیا روز جمعه ۱۹ خردادماه با تجمع مقابل ساختمان وزارت خارجه و در کنار وحید بهشتی که بیش از صد روز از تحصن او می گذرد، تولد کیان پیرفلک را گرامی داشته و خواستار تروریستی نامیدن سپاه پاسداران شدند.

همچنین ایرانیان در بریتانیا در فراخوانی اعلام کردند که روز یکشنبه، ۲۱ خرداد و همزمان با دهمین سال تولد کیان پیرفلک، کودک کشته‌شده در خیزش انقلابی در ایذه، در لندن جشنواره کودک به یاد او برگزار کرده و سپس با راهی شدن به سمت سفارت جمهوری اسلامی مقابل آن تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

ایرانیان مقیم هامبورگ نیز روز شنبه بیستم خرداد با برگزاری جشن تولد نمادین کیان پیرفلک، یاد او را زنده نگاه داشتند.

همزمان جمعی از ایرانیان در ملبورن استرالیان نیز با برگزاری جشن تولدی بزرگ و نمادین یاد کیان را گرامی داشته و با ابتکاراتی که به خرج دادند بخش های شامل ایستگاه رباتیک و برخی ازعلاقمندی های کیان از جمله تم رنگین کمان و ایستگاه محیط زیست و نقاشی را درنظر گرفتند.

همچنین جمعی از مادران در شهر سیدنی استرالیا با ارسال پیام‌‌های تصویری در مراسم تولد کیان پیرفلک، کودک کشته‌شده در خیزش انقلابی،  یاد او را گرامی داشتند.

ایرانیان مقیم اتریش نیز امروز شنبه ۲۰ خردادماه با برگزاری برنامه‌ای در شهر گراتس تولد کیان پیرفلک، کودک کشته‌شده در خیزش انقلابی را گرامی داشتند.

همچنین گروهی از ایرانیان مقیم سوئد با برگزاری تجمعی در شهر استکهلم سالروز تولد کیان پیرفلک، کودک کشته‌شده در خیزش انقلابی را گرامی داشتند

در آمریکا هم‌زمان با ‌هفتمین روز تحصن ایرانیان مقابل ساختمان وزارت امور خارجه این کشور در اعتراض به احتمال آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده و نیز سی‌وهشتمین شنبه اعتراضی در واشینگتن‌ دی‌سی، تجمع‌کنندگان یاد کیان پیرفلک را گرامی داشتند.

در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک نیز شماری از ایرانیان به فراخوان جهانی برای گرامی‌داشت یاد کیان پیوستند و تجمعی اعتراضی برپا کردند.

ماه منیر مولایی‌راد،‌ مادر کیان پیرفلک، کودک کشته شده در شهر ایذه، ۱۳ خرداد ماه گفت که ماموران به خانه دوستان آنها رفته و وسایل و یادگاری‌هایی که برای تولد کیان آماده کرده بودند را توقیف و «با خود بردند.»

کیان پیرفلک کودک ۹ ساله در جریان اعتراضات، در تاریخ ۲۵ آبان در حالی که با مادر، پدر و برادر خردسالش در خودرو و در حال بازگشت به خانه خود در ایذه بودند هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.