برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات سه روزنامه‌نگار زن

دادگاه رسیدگی به اتهامات سه روزنامه‌نگار زن در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با حضور نمایندگان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران برگزار شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش‌ فرانیوز، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در گزارشی اعلام کرد که روز دوشنبه دوازدهم تیر ماه، دادگاه رسیدگی به پرونده سعیده شفیعی، مهرنوش زارعی و نسیم سلطان‌بیگی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه پس از قرائت کیفرخواست، روزنامه‌نگاران و وکلای آنها هر یک جداگانه به دفاع از خود پرداختند.

گفته شده، برای نخستین بار از آغاز شکل‌گیری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، نماینده این انجمن با حضور در جلسه دادگاه، به دفاع از اعضای متبوع این تشکل صنفی پرداخت.

این سه روزنامه‌نگار در جریان خیزش سراسری پس از قتل مهسا امینی بازداشت و زندانی شده بودند و در حال حاضر با اتهاماتی از قبیل اقدام علیه امنیت ملی مواجه شده‌اند.

سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار و نویسنده، دوم بهمن‌ سال گذشته در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در ۱۸ بهمن‌ ماه با قید وثیقه از زندان آزاد شد.

مهرنوش زارعی هنزکی، خبرنگار برخی خبرگزاری‌های داخلی نیز که پیشتر بازداشت شده بود در تاریخ ۲۶ بهمن‌ سال گذشته آزاد شده است.

نسیم سلطان‌بیگی، روزنامه‌نگار و فعال مدنی در تاریخ ۲۱ دی‌ ماه ۱۴۰۱ و به هنگام خروج از کشور بازداشت و در تاریخ ۱۷ بهمن‌ ماه گذشته از زندان آزاد شده بود.