/

با تاکید بر لزوم ترویستی شناختن سپاه؛ تجمع بزرگ ایرانیان فردا مقابل پارلمان کانادا

تجمع بزرگ ایرانیان در برابر پارلمان کانادا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فردا مصادف با 11 ژوئن برگزار می شود.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

تجمع بزرگ ایرانیان در برابر پارلمان کانادا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فردا مصادف با ۱۱ ژوئن برگزار می شود.

به گزارش فرانیوز، براساس فراخوانی که از هفته گذشته صادر شده، جمعی از ایرانیان مقیم شهرهای مختلف کانادا قرار است روز یکشنبه با هدف تحت فشار قرار دادن دولت جاستین ترودو برای تروریستی شناختن سپاه پاسداران مقابل پارلمان این کشور، تجمع اعتراضی برگزار کنند.

سال ۲۰۱۸ پارلمان کانادا لایحه‌ای را تصویب کرد که طی آن از دولت می‌خواست مقدمات قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی را فراهم آورد. این مصوبه از آن زمان تاکنون اجرایی نشده و دولت کانادا آن را مسکوت باقی گذاشته است.

محل برگزاری تجمع که پارلمان کانادا در اتاوا مشخص شده، فاصله خیلی کمی با دفتر نخست وزیری کانادا دارد.

اردشیر زارع زاده حقوقدان و از چهره های مخالف جمهوری اسلامی در توئیتی با عنوان «وعده ما روز یکشنبه ۱۱ ژوئن در تجمع بزرگ پارلمان کانادا» نوشت: تروریستی نامیدن سپاه فقط با شعار، نامه و مصاحبه امکان پذیر نیست! باید کاری کرد!

او از همه کسانی که به دستاورد قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی باور دارند و همچنین همه کسانی که در راه مبارزه با جمهوری اسلامی هستند و به دمکراسی و حقوق بشر ایمان دارند خواسته تا در این تجمع اعتراضی شرکت کنند.

روز گذشته راتنا امیدوار عضو سنای کانادا در توئیتر خود نوشت که سنای این کشور با پیشنهاد او برای ملزم کردن دولت این کشور به تروریست شناختن سپاه موافقت کرده است.

گفتنی ست مسعود مسجودی استاد دانشگاه و ریاضیدان نیز بیش از صد روز است که در اعتراض به نفوذ عوامل جمهوری اسلامی در دستگاههای عمومی دولت کانادا، دست به اعتصاب غذا زده است و کارزار تروریستی شناختن سپاه از سوی دولت این کشور را دنبال می کند.