/

بازداشت زن موتورسوار بدون حجاب اجباری در تهران

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، از بازداشت زن موتورسواری خبر داد که بدون حجاب اجباری با فرد دیگری درگیر شده بود.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری میزان این زن را متهم کرده که بدون رعایت حجاب شرعی در یکی از خیابان‌های تهران اقدام به اهانت و فحاشی به مردم و تخریب خودروی یک شهروند کرده بود.

بر اساس این گزارش، بعد از اقدام دادستانی تهران، این زن در کمتر از ۱۰ ساعت شناسایی و بازداشت شد.

وب‌سایت انتخاب نوشته این زن با فردی که به او تذکر حجاب داد، درگیر شده بود.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در این باره به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، نوشت: در روز‌های اخیر، فیلمی از یک خانم موتور سوار، بدون رعایت حجاب شرعی، در فضای‌مجازی منتشر شده که در یکی از خیابان‌های تهران، اقدام به اهانت و فحاشی به مردم و تخریب خودروی یک شهروند می‌کند.

صالحی دادستان تهران، در اظهار نظری مدعی شده: احترام به امنیت روانی جامعه و حقوق شهروندی اشخاص، لازمه زیست جمعی در کلانشهری همچون تهران و وظیفه تک تک افراد بوده و قطعاً دادستانی در راستای تضمین این دو امر مهم، با هرگونه قانون‌شکنی، در چارچوب مقررات قاطعانه برخورد خواهد کرد!

در قوانین نانوشته در نظام جمهوری اسلامی دوچرخه سواری و متورسواری برای زنان ممنوع است و در موراد متعددی نسبت به مشاهده  زنان دوچرخه سوار و موتور سوار در محافل رسمی و غیررسمی نظام تذکراتی داده شده و در سطح شهر با شهروندان برخورد شده است.

حتی صدور گواهینامه موتور برای زنان ممنوع است. قانونی در این باره وجود ندارد و قانوگذار سکوت کرده اما برای کسانی که درخواست گواهی نامه داشته باشند، راهی وجود ندارد و گواهی نامه ای صادر نمی شود.

در تازه ترین مورد به پمپ بنزین ها ابلاع شده تا به زنان موتورسوار بنزین فروخته نشود و حتی متصدیان پمپ بنزین عکس آنها را تهیه و در اختیار مراجع مربوطه قرار دهند.

همچنین به دنبال فشار نهادهای نظام برای اعمال حجاب اجباری، هر گونه درگیری بین شهروندان منجر به تبعات و بازداشت برای زنان و دختران و حتی مردانی می شود که با آمران به معروف لفظا یا فیزیکی درگیر شوند.

نمونه آن اتفاقی ست که برای سپیده رشنو رخ داد و مجبور به حضور جلوی دوربین صداوسیما و اعتراف اجباری در این باره شد و از شهروند آمر به معروف تقدیر به عمل آمد.

در یکی از آخرین نمونه‌ها، مردی به دلیل درگیری با یک زن «آمر به معروف» در نارنجستان شیراز به «تبعید، شلاق و جریمه» محکوم شد، در حالی که برخی رسانه‌ها می‌گویند درگیری را زن طرفدار حجاب اجباری با تذکر و ضربه زدن به همسر این مرد آغاز کرده بود.