/

بازداشت امیر اخوان شاعر و فعال ادبی توسط نیروهای امنیتی

امیر اخوان، شاعر، ترانه سرا و فعال ادبی اهل رشت توسط نیروهای حکومتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز جمعه ٢ تیر ماه ١۴٠٢ (٢٣ ژوئن ٢٠٢٣) امیر اخوان، شاعر اهل رشت مرکز استان گیلان توسط نیروهای حکومتی بازداشت شد.

 به گفته یک منبع مطلع، آقای اخوان به دلیل فعالیت در کلاب‌هاوس و آنچه “سرودن یک شعر مبارزاتی” عنوان شده، توسط نیروهای حکومتی بازداشت شده است.

از روز گذشته کاربران در توئیتر با برپایی طوفان های توئیتری از امیر اخوان حمایت کرده و خواستار آزادی او و سایر بازداشتی ها شدند.

امیر اخوان که در طول خیزش مردمی در ایران با مطالب و نوشته های خود کنار هموطنان خود بوده و نسبت به جنایات جمهوری اسلامی نسبت به معترضان اعتراض کرده است، در یکی از اخرین مطالب خود در کانال تلگرامی اش نوشته است: دست هایم خالی‌ست چیزی ندارم که تقدیم شهیدان راه آزادی و‌خانواده هاشان کنم،چیزی ندارم جز کلمه این چند رباعی را تقدیم تک تک شان می‌کنم،به سینه های سوخته و خون های ریخته شده برخیابانشان به مادران و برادران و‌خواهران و پدران و فرزندانشان،تقدیمشان با عشق و عهدی که تا جان در بدن دارم نامشان را فریاد بزنم و لحظه ای از خونخواهیشان دست برندارم

باشد که روز آزادی

یادمان‌نرود،یادم نرود مدیونشان

هستیم،هستم

او در نوشته دیگری آورده است:

صبح

که آفتاب بتابد

تکلیف همه ما روشن می شود

یا به دخمه ها پناه می بریم

و سکوت

یا به رقص در می آیم وهلهله

 باطلوع خورشید

تکلیف

همه‌یِ ما

روشن

می شود…