ایلان ماسک و نتانیاهو

ایلان ماسک در سفر به اسرائیل: انتخاب دیگری جز نابودی گروه حماس وجود ندارد

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌اکس، تسلا و مالک شبکه اجتماعی ایکس گفت به منظور ایجاد آینده‌ای بهتر برای غزه، انتخاب دیگری جز نابودی حماس وجود ندارد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

او در گفت‌وگویی زنده با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در شبکه ایکس افزود که حماس قصد قتل عام یهودیان را دارد.

ماسک کشته شدن غیرنظامیان در جنگ را «اجتناب‌ناپذیر» خواند و تاکید کرد اسرائیل کوشیده است در جریان درگیری‌ها آسیبی به غیرنظامیان نرسد.

او همچنین از تمایل خود به مشارکت در بازسازی نوار غزه پس از پایان مناقشه فعلی خبر داد و گفت احیای این منطقه گامی مهم برای جلوگیری از وقوع جنگی دیگر در آینده است.

گفته شده مقام‌های اسرائیلی قصد دارند توجه این میلیاردر، که مالک شرکت‌های تسلا و اسپیس اکس هم هست، را به «آنچه بر گروگان‌های اسرائیلی گذشته» جلب کرده و همزمان افزایش «یهودستیزی» در شبکه‌های اجتماعی و از جمله شبکه ایکس را به بحث بگذارند.

سه هفته پیش از آغاز جنگ جاری بین حماس و اسرائیل،‌ بنیامین نتانیاهو در دیدار با آقای ماسک در کالیفرنیا خواستار مقابله با نفرت‌پراکنی و بازنگری در چگونگی اعمال سیاست «حفاظت از آزادی بیان» در شبکه ایکس شده بود.

آقای ماسک در پاسخ گفته بود که با «یهودستیزی» و «هر آنچه که باعث گسترش نفرت و درگیری باشد» مخالف است و شبکه ایکس هم به «نفرت‌پراکنی» دامن نمی‌زند.

ساعاتی پیش نیز وزیر ارتباطات اسرائیل از یک توافق اولیه با ایلان ماسک خبر داد که بر اساس آن، نوار غزه بدون تأیید تل‌آویو به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مجهز نخواهد شد.