متهمان پرونده اکباتان
/

اولین جلسه دادگاه پرونده معترضان اکباتان ۱۵ مهرماه برگزار می شود

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه خبر داد که اولین جلسه دادگاه در پرونده معترضان شهرک اکباتان در تهران روز ۱۵ مهرماه، کمتر از دو هفته دیگر،‌ برگزار می‌شود.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در جریان بازداشت‌ها و سرکوب اعتراضات ساکنان شهرک اکباتان در شامگاه چهارم آبان‌ماه سال گذشته، یک عضو یگان امنیتی بسیج به نام آرمان علی‌وردی مجروح شد و دو روز بعد در بیمارستان بقیهالله سپاه پاسداران جان باخت.

مسعود ستایشی، سخنگو، پیشتر خبر داده است که این پرونده هشت متهم دارد.

از این میان، سه نفر از متهمان ردیف اول پرونده به نام‌های میلاد آرمون، مهدی حسینی و علیرضا کفایی، به اتهام کشتن طلبه بسیجی به «محاربه» متهم شده‌اند که می‌تواند حکم اعدام در پی داشته باشد.

انتساب اتهام «محاربه» به متهمان ردیف اول تا سوم در حالی است که میلاد آرمون به ‌صراحت اعلام کرده هرگز هیچ سلاحی اعم از سرد و گرم در دست نداشته است.

در ویدئویی که رسانه‌های جمهوری اسلامی از مواجهه میلاد آرمون با حسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان تهران، منتشر کرده‌اند، این متهم به ‌وضوح اعلام می‌کند که هرگز چاقو در دست نداشته و اصرار رحیمی به داشتن چاقو و ضربه‌ زدن به بسیجی کشته ‌شده را صراحتا رد می‌کند.

و مهدی حسینی و حسین نعمتی و یک جوان دیگر نیز به «مشارکت در قتل عمد» و اتهاماتی از جمله «تبلیغ علیه نظام» متهم شده‌اند.

این متهمان در حالی پس از ماه‌ها بازداشت به دادگاه می‌روند که در خردادماه سال جاری پایگاه حقوقی دادبان در گزارشی به نقل از وکلای آنها هشدار داده بود که این پرونده دارای «ایرادات اساسی و فراوان» است.

پیشتر یک منبع آگاه به کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان گفته بود که تمامی بازداشت‌شدگان تحت شکنجه‌‎های سخت قرار گرفته‎ و بعضا ناچار به اعتراف علیه خود و دیگران شده‎‌اند.