/

اولین تماس تلفنی دایی ژینا (مهسا) امینی پس از بازداشت؛ صفا عائلی خواهان پیگیری پرونده شد

همزمان با سالگرد خیزش انقلابی و پس از گذشت ۱۱ روز از بازداشت دایی جاویدنام ژینا (مهسا) امینی، او با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کرده و خواستار پیگیری پرونده شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از رادیو فردا، یکی از نزدیکان خانواده جاویدنام ژینا (مهسا) امینی به این رسانه گفته که صفا عائلی، ۱۱ روز پس از بازداشت و همزمان با سالگرد جان‌باختن خواهرزاده‌‌اش، با خانواده خود تماس گرفته و گفته که پیگیر پرونده او باشند.

این منبع آگاه گفته که بازجویان به آقای عائلی اجازه نداده‌اند در تماسی که روز شنبه بیست‌وپنجم شهریور با خانواده‌اش داشته، اطلاعی از محل نگهداری و اتهاماتش ارائه کند.

او تنها توانسته است بگوید: من را از اینجا بیرون بیاورید.

صفا عائلی سه‌شنبه چهاردهم شهریور ماه در راستای فشار بر خانواده امینی در خانه‌اش در سقز بازداشت شد.

منابع مطلع اطلاع دادند که در دو هفتهٔ منتهی به سالگرد کشته‌شدن ژینا (مهسا) امینی، امجد امینی، پدر مهسا چهار مرتبه به اداره اطلاعات احضار و در آنجا بازجویی شد.

به گفته این منبع، مأموران اطلاعات سقز که پیش از این وعده داده بودند که دایی مهسا پس از بیست‌وپنجم شهریور ماه آزاد خواهد شد.

آنها در پاسخ به پی‌گیری‌های خانواده صفا عائلی می‌گویند: او با اطلاعات همکاری نمی‌کند.

مأموران اطلاعات سقز همچنین گفته‌اند: صفا دست ما نیست و باید منتظر حکمش باشید.

پیشتر سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش کرده بود که ظهر روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ ، نیروهای اداره اطلاعات سقز به منزل خانوادگی صفا عائلی ۳۰ ساله و دایی کوچک ژینا امینی هجوم برده و با ایجاد جو ارعاب و وحشت اقدام به بازداشت وی کرده‌اند.

به گفته منابع هه‌نگاو، نیروهای حکومتی با پنج اتومبیل پر از نیرو بدون ارائه هرگونه برگه قضایی به منزل این شهروند در محله ” چَم ولی‌خان” هجوم برده و وی را بازداشت کردند.