انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی: مبارزه تا سقوط دیکتاتور ادامه دارد

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ با انتشار فراخوانی از ایرانیان خارج از کشور دعوت کرد تا در تاریخ بیست و پنجم شهریور ماه همزمان با نخستین سالگر قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی به خیابان‌های جهان بیایند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این انجمن در فراخوان خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت: نامش را فریاد کن! نام او، اسم رمز ماست. بگو فراموش نکردی. بگو نمی‌بخشی.

در این فراخوان آمده است: نامش را فریاد کن! نامشان را فریاد کن! نام آن‌ها که ایستاده‌اند. نام دختران و پسران شجاع ایران را. نام آن‌ها که به خاک افتادند. نام آن‌ها که گفتند نه. نام آن‌ها که در زندان‌اند. نام آن‌ها که می‌جنگند.

اعضای انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی تاکید کردند: این مبارزه تا سقوط دیکتاتور ادامه دارد. شنبه، ۲۵ شهریور برابر با ۱۶ سپتامبر به خیابان‌های جهان می‌آییم تا صدای ایران باشیم. ما نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم.

فراخوان‌های متعددی در آستانه نخستین سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی برای برگزاری تجمعات در روز ۲۵ شهریور منتشر شده است.

۲۷ نهاد و گروه طی هفته گذشته برای برگزاری تجمع جهانی در این روز فراخوان منتشر کردند.

طیف‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و حقوق بشری طی هفته‌های گذشته با انتشار فراخوان‌هایی از همگان خواستند تا در اولین سالگرد قتل حکومتی ژینا که نقطه شروع خیزش انقلابی بود و هم‌زمانی آن با سی‌وپنجمین سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، هم‌بسته و متحد، پژواک صدای مردم آزادی‌خواه و برابری‌طلب ایران در سراسر جهان باشند.