یحیی سینوار از فرماندهان حماس

انتشار تصویری از لحظه فرار یحیی سنوار و خانواده‌اش در تونل زیر زمینی خان یونس

ارتش اسرائیل روز سه شنبه ۲۴ بهمن ویدیویی از یک تونل در شهر خان‌یونس را منتشر کرد که گفته می‌شود در آن یحیی سینوار فرمانده حماس در غزه به همراه خانواده‌اش و دیگر مقامات ارشد حماس در حال تردد هستند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در یک نشست خبری تصاویری از حضور یحیی سنوار، رهبر حماس در نوار غزه را در تونلی در خان یونس منتشر کرد.

به گزارش فرانیوز، او گفت این ویدیو که از یک دوربین مداربسته به دست آمده، در ۱۰ اکتبر، روز پس از حمله حماس به اسرائیل، ضبط شده است.

این ویدیو نشان می‌دهد که برادر سنوار به نام «ابراهیم»، سنوار را به همراه همسر و فرزندانش از طریق تونل هدایت می‌کند.

هاگاری افزود: «شکار سنوار تا زمانی که چه او را مرده یا زنده بگیریم، متوقف نخواهد شد.»

او با بیان اینکه، مقامات ارشد حماس در حال اقامت در مجتمع، در شرایط خوب، غذا و خدمات، همراه با گاوصندوق با سرمایه شخصی میلیون ها شکل و دلار نقد که دارند، گفت: ما در آستانه برچیدن چارچوب نظامی در خان یونس هستیم.

ما به دستگیری تروریست ها، بازجویی از آنها و کشف اطلاعات درباره گروگان ها و رهبری حماس ادامه می دهیم.

به گزارش تایمز اسرائیل این ویدئو نشان می‌دهد که تونل مذکور دارای دو حمام، یک آشپزخانه مجهز، یک فضای خواب و یک اتاق جداگانه است که ارتش اسرائیل معتقد است که متعلق به خود سینوار است و سربازان در آن یک گاوصندوق را با میلیون‌ها شیکل و دلار پول نقد پیدا کرده‌اند.

اسرائیل بعد از پخش این تصاویر یحیی سینوار را به «موش» تشبیه و اعلام کرد که به زودی او را زنده یا مرده به دست خواهد آورد.

یحیی سینوار ۶۱ ساله، محمد ضیف و مروان عیسی، هر دو ۵۸ ساله، یک شورای نظامی سه نفره را در راس حماس تشکیل می‌دهند که حمله هفتم اکتبر را طراحی و اجرا کردند.

ضیف، عیسی و سنوار در صدر فهرستی از افراد قرار دارند که اسرائیل می‌گوید باید کشته شوند.

ارتش اسرائیل ۲۲ بهمن هم از کشف تونل‌های حماس در زیر مقر اصلی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، آنروا، در غزه خبر داد.

یک خبرنگار آسوشیتدپرس تخمین زده که شبکه تونلی کشف شده زیر مقر اصلی آنروا در غزه دست‌کم نیم کیلومتر امتداد و حداقل ۱۰ درب ورودی دارد.

حماس اذعان کرده صدها کیلومتر تونل زیر غزه ایجاد کرده است.

گروه فلسطینی حماس، که از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، همچنین به استفاده از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان «سپر انسانی» متهم شده است.