افشای نقش دو مشاور رئیس دانشگاه تربیت مدرس در سرکوب اعتراضات دانشجویی

شوراهای صنفی دانشگاه‌های کشور اسنادی از دانشگاه تربیت مدرس منتشر کرده که نشان می‌دهد رسول هوشمند، فرمانده‌ حوزه‌ مقاومت بسیج کارکنان و محمدحسین پرکره مشاور رئیس این دانشگاه در سرکوب دانشجویان معترض نقش داشته‌اند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، اسناد افشا شده از دانشگاه تربیت مدرس نشان می‌دهد دو مشاور رئیس این دانشگاه با ارسال نامه‌هایی به مراجع بالاتر، خواهان سرکوب اعتراضات دانشجویی در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ شده‌ بودند.

شوراهای صنفی دانشگاه‌های کشور نوشت: «این افراد در نامه‌هایی در تاریخ‌های۱۷ آبان، لیستی به شکل محرمانه از بسیجیان و عناصر سرکوب‌ را به مقامات ارشد خود در وزارت علوم گزارش دادند که در تمام دانشکده‌های دانشگاه مستقر و به کار جاسوسی و عکس‌برداری از دانشجویان مشغول بودند. همچنین در نامه‌‌‌ای دیگر با گزارش نام و مشخصات چند تن از دانشجویان خواهان برخورد با آن‌ها بودند».

بنا بر تصاویر منتشر شده از این نامه‌ها در کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور، «رسول هوشمند» که فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارکنان و همچنین مشاور رئیس دانشگاه است، علاوه بر ارسال نامه‌هایی به مقامات بالاتر برای «سرکوب اعتراضات دانشجویی»، در سازمان‌دهی بسیجیان دانشگاه برای سرکوب اعتراضات دانشجویان «نقش مستقیمی» داشته است.

همچنین «محمدحسین پرکره»، عضو فعال بسیج و مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران و جانبازان، یکی دیگر از افراد «فعال در سرکوب دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس» بوده که بنا بر این گزارش بر اساس «نسبتش با فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه» به این سمت منصوب شده است.

در جریان اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» دانشگاه‌های سراسر کشور یکی از کانون‌های اعتراضات بوده‌اند که با سرکوب گسترده نیروهای امنیتی مواجه شدند.

هم‌زمان با برخوردهای قهرآمیز با دانشجویان ، شماری از استادان حمایت‌کننده از اعتراضات سراسری در دانشگاهها تهدید و یا از کار خود تعلیق یا اخراج شده‌اند.