//

افزایش فشارها بر خانواده مهسا (ژینا) امینی برای لغو مراسم سالگرد

با نزدیک شدن به سالگرد قتل حکومتی مهسا ( ژینا) امینی و خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» گزارش‌ها حاکی از افزایش فشار نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی بر خانواده امینی جهت لغو مراسم سالگرد است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از «ایران‌وایر» از سقز، «امجد امینی»، پدر مهسا(ژینا) امینی تحت فشار نهادهای امنیتی برای اعلام لغو مراسم سالگرد قرار دارد.

این رسانه به نقل از منابع مطلع نوشت: در روزهای گذشته نیروهای امنیتی هر روز به صورت حضوری و تلفنی با امجد امینی تماس گرفته‌اند و او را تهدید به بازداشت کرده‌اند.

گفته شده در روزهای گذشته یک دو خودروی سمند سفید، امجد امینی را به طور مرتب در تمام رفت و آمدهایش تعقیب کرده‌ است و به طور مداوم مقابل منزل خانواده امینی حضور دارد.

چنین شرایطی پیش از بازداشت «صفا عائلی»، دایی ژینا نیز برای او به وجود آمده بود که در نهایت منجر به بازداشت آقای عائلی شد.

والدین ژینا با وجود تمام این فشارها اعلام کرده‌اند که مراسم سالگرد را با حضور بر مزار او قطعا برگزار خواهند کرد.

مژگان افتخاری روز جمعه و با گذشت چهار روز از بازداشت برادرش، صفا عائلی، ضمن انتشار عکس‌هایی او و همچنین تصویری دخترش مهسا امینی در استوری صفحه اینستاگرام خود نوشت: « ژینا جان عشق دایی جانش بود و همچنین دایی جان افتخار ژینا جان بود.»

او در یک استوری دیگر نیز خواستار آزادی برادرش شده است.

تاکنون درباره دلیل بازداشت‌، نهاد بازداشت‌کننده و محل نگهداری صفا عائلی توضیحی ارائه نشده است.

مژگان افتخاری» و «امجد امینی»، مادر و پدر مهسا، در آستانه سالگرد کشته شدن «مهسا(ژینا) امینی»، اعلام کرده‌اند که در «سالیاد شهادت» فرزندشان، بر آرامگاه او در آرامستان آیچی سقز «مراسم سنتی و مذهبی سالگرد ژینا» را برگزار می‌کنند.