افزایش تنش‌ها در منطقه؛ دو مقام ارشد آمریکا عازم خاورمیانه می‌شوند

دو مقام ارشد آمریکایی همزمان با افزایش تنش‌ها بین حزب الله لبنان و اسراییل و نیز ادامه جنگ در غزه عازم خاورمیانه می‌شوند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مقامات ارشد آمریکایی راهی خاورمیانه می‌شوند.

این در حالی است که با وجود تلاش‌ کشورهای غربی و منطقه‌ برای محدود کردن جنگ اسرائیل و حماس، خطر یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر در حال افزایش است.

بنابر اظهارات یک مقام ارشد آمریکایی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، پنجشنبه شب از واشنگتن عازم خاورمیانه می‌شود.

طبق این گزارش، بلینکن از اسرائیل نیز دیدار خواهد کرد.

گفته شده که بلینکن در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و نیز افزایش فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل جهت کاهش تلفات غیرنظامیان در غزه، به خاورمیانه می‌رود.

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه نیز گفته است که آنتونی بلینکن روز شنبه شانزدهم دی ماه، با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

سفر وزیر امور خارجه آمریکا در شرایطی انجام می شود که جنگ اسرائیل با شبه نظامیان حماس به مرز سه ماهه خود نزدیک می شود.

همزمان آموس هاشتاین، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، نیز به اسرائیل می‌رود.

هدف او تلاش برای کاهش تنش بین اسرائیل و حزب الله لبنان است.

همچنین شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل روز چهارشنبه گزارش داد که مقامات اسرائیلی قصد دارند به آموس هاشتاین بگویند که بدون توافق دیپلماتیک برای دور کردن گروه حزب‌الله از مرز دو کشور، نمی‌توانند ساکنان شهرهای مناطق شمالی را به خانه های شان باز گرداند.

سفر هاشتاین دو روز پس از آن انجام می شود که صالح العاروری، از رهبران گروه شبه نظامی حماس، در حمله ای پهپادی که به اسرائیل نسبت داده شده است، در یک پایگاه حزب الله در حومه جنوب بیروت، پایتخت لبنان، کشته شد.

اسرائیل نقش خود در این حمله را تأیید یا تکذیب نکرده است.