اعلام رسمی در افغانستان: تجلیل از نوروز برابر با خروج از اسلام است

طالبان نوروز را «جشن غیراسلامی» خواند و اعلام کرد هیچ کس در افغانستان نباید از نوروز تجلیل کند. به گزارش فرانیوز، محمد یحیی عارف از مقام‌های وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در یک پیام ویدیویی که این وزارت منتشر کرد، با تاکید بر اینکه نوروز عید مسلمانان نیست، گفت: کسانی‌ که از نوروز تجلیل می‌کنند و به آن احترام می‌گذارند، از دایره اسلام خارج می‌شوند. او با خواندن آیات و احادیثی و ارائه تفسیر از آن تاکید کرد که نوروز عید مجوسیان است و عید غیرمسلمانان و عید مشرکین است و مسلمانان باید از تجلیل آن

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

طالبان نوروز را «جشن غیراسلامی» خواند و اعلام کرد هیچ کس در افغانستان نباید از نوروز تجلیل کند.

به گزارش فرانیوز، محمد یحیی عارف از مقام‌های وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در یک پیام ویدیویی که این وزارت منتشر کرد، با تاکید بر اینکه نوروز عید مسلمانان نیست، گفت: کسانی‌ که از نوروز تجلیل می‌کنند و به آن احترام می‌گذارند، از دایره اسلام خارج می‌شوند.

او با خواندن آیات و احادیثی و ارائه تفسیر از آن تاکید کرد که نوروز عید مجوسیان است و عید غیرمسلمانان و عید مشرکین است و مسلمانان باید از تجلیل آن اجتناب کنند.

به گزارش فرانیوز، این رویکرد بنیادگرایانه به نوروز مختص طالبان است و مردم افغانستان آن را قبول ندارند. طالبان پیشتر تعطیلی عمومی روز نوروز را نیز از تقویم رسمی افغانستان حذف کرده‌ بودند.