نرگس محمدی
/

اعزام مجدد نرگس محمدی به بیمارستان

حساب اینستاگرامی «نرگس محمدی»، از اعزام او برای ادامه رسیدگی پزشکی به بیمارستان خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، براساس یادداشت منتشر شده در اینستاگرام این فعال شناخته شده حقوق‌بشر، امروز ۲۵آبان۱۴۰۲ به بیمارستان اعزام شده است.

۱۷آبان۱۴۰۲ در سی‌تی آنژیوگرافی و سی‌تی‌اسکن انجام شده بر روی نرگس محمدی، گرفتگی دو رگ قلب، جمع شدن مایع دور قلب و التهاب شدید مری گزارش شده بود و حالا پس از یک‌ هفته پیگیری نرگس محمدی و وکلای او، سرانجام دادستان تهران اجازه اعزام او به بیمارستان را صادر کرد.

روز گذشته خبری مبنی‌بر مخالفت دادستان با اعزام خانم محمدی به بیمارستان به‌‌دلیل ادامه خودداری او از پوشیدن حجاب اجباری منتشر شده بود که اعتراض شماری از هم‌بندیان او را به‌دنبال داشت.

حساب اینستاگرامی خانم محمدی ضمن آنکه «مسوولیت جان» او را با حکومت جمهوری اسلامی دانسته، فایلی صوتی‌ای منتشر کرده است که در آن زندانیان زن در زندان اوین فریاد می‌زنند: «برادر زندانی، حمایت، حمایت».

دلیل این تصمیم قوه‌قضاییه، «نپوشیدن حجاب اجباری» توسط خانم محمدی عنوان شده است.

هفته گذشته نرگس محمدی که به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان نیاز داشت، به‌دلیل پافشاری بر عدم استفاده از حجاب اجباری، با ممانعت مقامات زندان از رفتن به بیمارستان مواجه شده و در اعتراض به تصمیم آن‌ها دست به اعتصاب غذا زده بود.

پس‌از آنکه قوه‌قضاییه تحت فشار سازمان‌های بین‌المللی مجبور به اعزام او به مرکز درمانی شد، نرگس محمدی در روز پنج‌شنبه۱۸آبان، خبر داد که در نهایت طبق خواسته خود «بدون روسری و با کت و دامن» به بیمارستان اعزام شده و اکنون به اعتصاب غذای خود پایان داده است.