/

اعتصاب غذا مهوش صیدالی بازداشتی فعال در کلاب هاوس

مهوش (سایه) صیدالی در تماس تلفنی با خانواده خود عنوان کرده که در انفرادی است و در اعتراض به «بازداشت غیرقانونی خود» دست به «اعتصاب غذا» زده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مهوش صیدالی، از ادمین‌های اتاق‌های کلاب‌هاوس، در زندان دست به اعتصاب غذا زده است. او پس از بازداشت به بند ۲۰۹ اوین منتقل شده و از حق داشتن وکیل انتخابی محروم  شده است.

 نرگس صیدالی، خواهر این شهروند بازداشت‌شده،‌ روز سه‌شنبه، در یک استوری اینستاگرامی با اعلام این خبر از قول خواهرش نوشته است: «در صورتی که نتوانستم دوباره تماس بگیرم بدانید که تحت فشار هستم ولی زیر بار اعتراف اجباری نمی‌روم».

خواهر مهوش صیدالی افزوده است وکالت او برای خواهرش پذیرفته نشده و مسئولین به او گفته‌اند که فقط «وکلای تبصره ۴۸» اجازه دارند وکالت او را برعهده بگیرند.

تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری متهمان سیاسی و امنیتی را از داشتن وکیل در مرحله پیش از برگزاری دادگاه منع و وکلای این متهمان را در مراحل بعد نیز به «وکلای مورد تایید رئیس قوه قضائیه» محدود می‌کند.

مهوش (سایه) صیدالی هفته گذشته در پی بازداشت ادمین‌های کلاب‌هاوس بازداشت شد.

علیرضا عبدی، دانیال امین، سروناز میثاقیان، مصطفی نوری، فرهنگ آزادمنش و امیر اخوان از دیگر بازداشتی های اخیر هستند که در کلاب هاوس فعالیت داشتند.

جزئیاتی از اتهام‌های احتمالی علیه این افراد منتشر نشده است.

پس از برگزاری نشست مجازی «نجات ایران» در شبکه کلاب‌هاوس نیز شمار زیادی از شرکت‌کنندگان در این برنامه، بازداشت شدند.