نماینده سازمان ملل

اسرائیل ویزای هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل را لغو کرد

وزیر خارجه اسرائیل با متهم کردن سازمان ملل به «سوگیری» اعلام کرد که این کشور ویزای هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل را لغو کرده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، الی کوهن در شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، نوشت: «ما دیگر در برابر سوگیری‌های سازمان ملل ساکت نمی‌مانیم».

وزیر خارجه اسرائیل گفت که لین هستینگز، معاون هماهنگ کننده ویژه روند صلح خاورمیانه و هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اقداماتی را که حماس در حمله روز هفتم اکتبر مرتکب شد، محکوم نکرده است.

وی عنوان کرد: «کسی که حماس را به خاطر قتل‌عام وحشیانه هزار و دویست اسرائیلی، به خاطر ربودن نوزادان و افراد مسن، به خاطر اقدامات وحشتناک تجاوز و سوءاستفاده‌ جنسی و به خاطر استفاده از ساکنان غزه به عنوان سپر انسانی محکوم نکرده و در عوض اسرائیل را که یک کشور دموکراتیک است و از شهروندان خود محافظت می‌کند، محکوم کرده است، نمی‌تواند در سازمان ملل خدمت کند یا وارد اسرائیل شود».

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، گفته است که ویزای هستینگز هفته گذشته لغو شد. آقای دوجاریک تاکید کرده که دبیرکل سازمان ملل به هستینگز «اعتماد کامل» دارد.

هیستینگز در جریان حمله حماس به اسرائیل، از محکوم کردن حماس خودداری کرده و در مقابل از حمله اسرائیل علیه غزه به شدت انتقاد کرده بود.