حمله اسرائیل به غزه

ارتش اسرائیل: فرمانده حمله به جنوب اسرائیل را از پا درآوردیم

ارتش اسرائیل اعلام کرد یک فرمانده بلندپایه گروه حماس که «رهبری» حمله به جنوب اسرائیل را بر عهده داشت، از پا درآورده است. نام این فرمانده، «علی قاضی» عنوان شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، آن‌طور که ارتش اسرائیل اعلام کرده، این فرمانده طی یک حمله پهپادی کشته شده است.

امروز این جنگ وارد هشتمین روز خود شد.

همچنین امروز ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی یکی از فرماندهان حماس را که در حملات تروریستی هفته گذشته نقش داشته، در جریان حمله به مقر عملیاتی مورد استفاده شبه‌نظامیان در روز گذشته کشته است.

به گفته ارتش اسرائیل این فرمانده کشته شده «مراد ابومراد» بود که رئیس «سیستم هوایی حماس» در شهر غزه بود و یکی از افرادی بود که «مسئول هدایت تروریست‌ها در جریان کشتار روز شنبه» هفته گذشته را برعهده داشت.

پیش از این نیز ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که از آغاز جنگ غزه تاکنون حدود ۲۳۰ تن از فرماندهان و شبه‌نظامیان حماس را در کرانه باختری رود اردن دستگیر کرده است.

این بازداشت‌ها پس از آن انجام شد که عملیات تروریستی «طوفان الاقصی» که توسط شبه‌نظامیان حماس صورت گرفت و منجر به کشته شدن هزار و ۳۰۰ اسرائیلی شد.

بمباران اسرائیل در نوار غزه ادامه دارد و به گفته منابع فلسطینی بیش از دوهزار غیرنظامی در این منطقه کشته شده اند.

ارتش اسرائیل از ساکنان غزه خواست تا خانه‌های خود را تخلیه کرده و به سمت جنوب حرکت کنند.

در اعلامیه‌هایی که ارتش اسرائیل به‌وسیله هواپیما در مناطق مسکونی پخش کرد آمده است که «برای امنیت شخصی‌شان» خانه‌ای خود را تخلیه کنند.