ارتش اسرائیل: به هرجایی که حماس باشد پیشروی می کنیم

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل روز جمعه گفت که نیروهای اسرائیلی به هر جایی که حماس باشد ـ از جمله بخش جنوبی نوار غزه ـ پیش‌روی خواهند کرد. پیش‌تر وزیر دفاع اسرائیل نیز گفته بود که «ما حماس را هر کجا که باشد، از بین خواهیم برد».

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، دانیل هاگاری، گفت: «این پیش‌روی در جایی و زمانی که برای ارتش اسرائیل مناسب و شرایط بهینه باشد، انجام خواهد شد.» اما در روزهای اخیر، نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه حمله زمینی به بخش جنوبی غزه، می‌تواند قریب الوقوع باشد.

همزمان اعلامیه‌ای در شرق خان‌یونس ـ بزرگترین شهر در بخش جنوبی غزه ـ منتشر شده و به مردم ساکن آن‌ جا هشدار می‌دهد که «به سمت پناهگاه‌های شناخته شده، بروند.»

همزمان با این تحولات، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که تهران از طریق کانال های ارتباطی به آمریکا گفته است که نمی‌خواهد جنگ اسرائیل و حماس گسترش بیشتری پیدا کند، اما هشدار داده که در صورت ادامه حملات اسرائیل به غزه، درگیری منطقه‌ای اجتناب‌ناپذیر است.

خانواده‌ها و دوستان گروگان‌های اسرائیلی و هزاران نفر از حامیان آنها روز جمعه،۲۶ آبان به راهپیمایی به سمت اورشلیم ادامه دادند تا هر‌ چه بیشتر توجه دولت را به اهمیت آزادی فوری گروگان‌هایی که حدود شش هفته پیش اسیر حماس شدند و به غزه برده شدند جلب کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی [WAM] این کشور، اولین هواپیمای حامل ۱۵ نفر از غزه شامل کودکان و خانواده‌هایشان روز شنبه وارد امارات شد.

این پرواز بخشی از ابتکار شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور امارات برای ارائه خدمات درمانی در بیمارستان‌های امارات برای ۱۰۰۰ کودک همراه با خانواده‌هایشان از نوار غزه است.

به گزارش این رسانه دولتی، این هواپیما فرودگاه بین المللی العریش در مصر را ترک کرد و به ابوظبی رسید و حامل کودکانی بود که نیازهای فوری پزشکی از جمله جراحات شدید، سوختگی و بیماران سرطانی داشتند.