نیلوفر حامدی الهه محمدی
/

ارائه درخواست آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی پس از یک سال بازداشت موقت

وکیل نیلوفر حامدی از ارائه «درخواست آزادی» این روزنامه‌نگار خبر داده و گفته است که موکلش به استناد آیین دادرسی کیفری حداکثر مدت «بازداشت موقت» را متحمل شده و باید آزاد شود.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، آرش میرلوحی وکیل الهه محمدی، نیز با تأکید بر اینکه «هیچ محملی برای صدور حکم محکومیت» موکلش وجود ندارد، خواهان آزادی این روزنامه‌نگار پس از یک سال بازداشت موقت شد.

پرتو برهانپور، وکیل نیلوفر حامدی، در مصاحبه امروز سه شنبه ۲۸ شهریورماه با روزنامه شرق گفت است که با گذشت دو ماه از پایان دادگاه این روزنامه‌نگار «رای دادگاه بدوی» هنوز صادر نشده است.

برهانپور خاطرنشان کرده: «الان مسئله مهم‌تر اینجاست که دقیقا یک سال از بازداشت موکل من خانم حامدی گذشته و طبق ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری، مدت بازداشت نباید بیش از یک سال شود» و «قرار بازداشت ایشان باید فک یا تبدیل شود و ایشان باید بلافاصله آزاد شوند».

وکیل نیلوفر حامدی افزود که روز یک‌شنبه ۲۶ شهریور ماه «درخواست کتبی آزادی موکل خود را برای مراجع ذی صلاح» ارسال کرده است و تأکید کرد که به استناد «ماده ۲۴۲ آیین دادرسی کیفری، ماده ۲۴۴» و همچنین «نظریه ۱۶ مرداد ۹۵ اداره کل حقوقی قوه قضائیه، تکلیف قانونی مرجع قضائی اسـت که خانم نیلوفر حامدی را آزاد کند.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق  و الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم‌میهن پس از گزارش درباره وضعیت مهسا امینی پس از بازداشت گشت ارشاد و مراسم خاکسپاری او بازداشت شدند.