/

ادامه فشارها بر اصحاب رسانه‌؛ احضار علی هدیه‌لو و هوشیار بابایی به دادسرا

در پی افزایش فشارها بر روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای همزمان با فرارسیدن سالگرد جانباختگان خیزش انقلابی، دو روزنامه‌نگار دیگر به دادسراهای تهران و سنندج احضار شده‌اند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران اعلام کرده که علی هدیه‌لو، روزنامه‌نگار و طنز پرداز، و هوشیار بابایی، مدیرمسئول هفتە‌نامە «ده نگی کوردستان»، به دادسراهای تهران و سنندج احضار و بازجویی شده اند.

هوشیار بابایی فعال رسانه‌ای و مدیر مسوول هفته‌نامه «دەنگی کوردستان» در روزهای اخیر از سوی نیروهای اطلاعاتی احضار و بازجویی شده است.

بر اساس این خبر، روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه این فعال رسانه‌ای  از سوی اداره اطلاعات  شهر سنندج احضار و به مدت چهار ساعت در مورد فعالیت‌های روزنامەنگاری خود تحت بازجویی قرار گرفته است.

همچنین شبکه حقوق بشر کردستان نیز در گزارشی نوشته است که خبرنگاران هفتە‌نامە «دەنگی کوردستان» که از ۸ سال پیش موضوعاتی همچون آسیب‌های اجتماعی، خشونت علیە زنان، کولبران، کودکان کار و قربانیان مین در کردستان را در نشریه خود پوشش می‌دهند، بارها از سوی نهادهای امنیتی احضار، بازجویی و بازداشت شدەاند.

از علت احضار، بازجویی و اتهامات انتسابی این فعال رسانه‌ای تاکنون اطلاعی در دست نیست.

علی هدیه‌لو، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای که مواضع انتقادی خود را به صورت شعر طنز منتشر می‌کرد از سوی دادسرای اوین احضار و بازجویی شد.

منابع نزدیک به این‌ روزنامه‌نگار گزارش دادند ماموران امنیتی، با یورش به منزل وی، ابتدا آن مکان را تفتیش و سپس برخی لوازم شخصی از قبیل گوشی تلفن همراه و لپ تاپ را توقیف کرده و در نهایت از او خواستند برای تفهیم اتهام و صدور قرار روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ به شعبه بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران واقع در زندان اوین، مراجعه کند.

گفته می‌شود که آقای هدیه‌لو بعد از بازجویی روز سه‌شنبه به منزل برگشته و قرار است این جلسات بازجویی ادامه‌دار باشد.

علی هدیه‌لو روزنامه‌نگار باسابقه ساکن تهران است که همکاری با روزنامه قانون را در کارنامه خود دارد.