اخراج یک دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در پی خودداری از اعتراف به اتهامات

بر اساس گزارش منابع دانشجویی، یک دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فلسفه غرب به دلیل خودداری از پذیرفتن اتهامات انتسابی از دانشگاه فردوسی مشهد اخراج شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور، حکم اخراج متین فرامرزپور که در دو ترم گذشته هم از تحصیل محروم بود، روز دوشنبه دهم مهر، به صورت شفاهی به او ابلاغ شده است.

بنا بر این گزارش، پس از آنکه آقای فرامرزپور در جلسه کمیته انضباطی، از اعتراف به اتهامات انتسابی خودداری کرد، حکم اخراجش صادر شد.

کمیته انضباطی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در پاییز سال ۱۴۰۱ این دانشجو را به اتهام «اخلال، ایجاد وقفه یا مزاحمت برای برنامه‌های خوابگاه یا دانشگاه» به مدت دو ترم از تحصیل در دانشگاه تعلیق کرده بود.

درباره مصادیق اتهام مطرح‌شده علیه متین فرامرزپور جزئیاتی منتشر نشده است.

در همین حال، گزارش‌ها از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران حاکیست که در پی برخورد حراست این مرکز با شماری از دانشجویان، یک دانشجوی دختر از حال رفت و به بیمارستان منتقل شد ولی از وضعیت او اطلاعی در دست نیست.

در ماه‌های گذشته، شماری از دانشجویان به محرومیت‌های تحصیلی، تغییر اجباری محل تحصیل یا اخراج از دانشگاه محکوم شده‌اند. علاوه بر آنف شماری از دانشجویان هم به اتهام‌های امنیتی بازداشت و زندانی شده‌اند.