احضار مجدد سپیده رشنو به دادسرای اوین

یک فعال مدنی که سال گذشته توسط نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی بازداشت و با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود، مجددا از سوی مراجع قضایی احضار شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

یک فعال مدنی که سال گذشته توسط نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی بازداشت و با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود، مجددا از سوی مراجع قضایی احضار شده است.

به گزارش فرانیوز، سپیده رشنو با انتشار ابلاغیه‌ای در حساب اینستاگرام از احضار خود به شعبه یکم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ (شهید مقدس “امنیت” )تهران خبر داد.

وی در اینستاگرام خود نوشت: «پروندهٔ جدید ساخته شده و امروز ابلاغیه زدند که برای تفهیم «اتهام» یا «اتهامات انتسابی» باید برم دادسرای اوین. مثل این که همین پنج تا پست اینستاگرام کافی بوده. فقط خواستم بگم تازه داشتم دوربین می‌گرفتم که بعد چند سال بی‌دوربینی، دوباره عکاسی کنم. مثل این که هر بار قسمت نیست. این هم سرنوشت یک شهروند عادی. تا پنج روز دیگه حتماً میام».

این بانوی مخالف حجاب اجباری در پی بازداشت در اواخر تیر ماه گذشته به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به “بند یک الف” منتقل شد.

خانم رشنو به مدت ۴۰ روز تحت بازجویی‌های فشرده قرار داشت و مدت‌ها از حق دسترسی به وکیل و برقراری تماس با خانواده خود محروم شده بود.

وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به اتهام‌های “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج‌نشین”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویق مردم به فساد و فحشا” متهم شده بود.

این فعال مدنی با قید وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

چندی پیش خانم رشنو اعلام کرد که دانشگاه الزهرا او را به دلیل بی حجابی به مدت دو ترم از تحصیل تعلیق کرده است.