/

ابوالفضل قدیانی: مسئول قتل آرمیتا گراوند علی خامنه‌ای است

ابوالفضل قدیانی فعال سیاسی با اشاره به مرگ آرمیتا گراوند گفت که قتل مظلومانه آرمیتا ورق سیاه دیگری بر پرونده سیاه‌تر از سیاه علی خامنه‌ای و نظام جمهوری اسلامی افزود.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، او افزود: تمامی دست‌اندرکاران قتل آرمیتا مسئولند و اما مقصر و مسئول اصلی، علی خامنه‌ای است.

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق پیش از این نیز بارها به صراحت علی خامنه ای را خطاب قرار داده و نسبت به خصلت دیکتاتوری وی هشدار داده است.

او پیش تر با ابراز انزجار از اعدام معترضان از سوی جمهوری اسلامی، در پیامی نوشت که با وضعیت موجود، وقوع انقلاب برای سرنگونی جمهوری اسلامی چندان دور نیست.

او در پیام خود تاکید کرده بود که مسالمت‌آمیزترین و خشونت‌پرهیزترین شیوه تغییر نظام این است که علی خامنه‌ای «استعفا دهد و تسلیم ملت شود، توبه کند و از پیشگاه ملّت طلب بخشش کند و از سر راه ملت کنار رود تا مردم بتوانند با برگزاری رفراندومی آزاد، نظام دلخواه خود را که به اعتقاد من همانا نظام جمهوری دموکراتیک سکولار بر پایه حقوق بشر می‌باشد، بر سر کار آورند و بتوانند بازسازی کشور را آغاز کنند».

این فعال سیاسی در عین حال افزود که «اما قرائن و شواهد و تجربه ۴۴ سال گذشته و اصولاً ماهیت مستبدان تمامیت‌خواه نشان می‌دهد که چنین اتفاقی تقریباً محال است؛ بنابراین راه حل همان انقلاب است؛ البته مسالمت‌آمیز و خشونت‌پرهیز».

ابوالفضل قدیانی، عضو مؤسس و پیشین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، تاکنون چندین بار سابقه بازداشت و زندان دارد و از چهره‌های نزدیک به میرحسین موسوی محسوب می‌شود.

او اعدام نوید افکاری را نیز “ورق سیاه” دیگری بر پرونده رهبر ایران خوانده بود.