/

ابوالفضل قدیانی خامنه ای را نماد تام استبداد دینی خواند و برای رفتن به زندان اعلام آمادگی کرد

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی در ایران و منتقد علی خامنه‌ای، که به ده ماه حبس محکوم شده است، در پیامی با تاکید بر اینکه «استبداد دینی بدترین نوع استبداد در جهان است»، گفت که «در رژیم استبداد دینی علی خامنه‌ای آماده رفتن به زندان» است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی منتقد و مخالف علی خامنه‌ای در یادداشتی اعلام کرد روز شنبه ۳۱ تیر با مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای انقلاب تهران آماده رفتن به زندان می‌شود.

ابوالفضل قدیانی، عضو موسس و پیشین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و از چهره‌های نزدیک به میرحسین موسوی محسوب می‌شود. او پس از اعتراضات سال ۱۳۸۸ منتقد سخت علی خامنه‌ای شد و پیش از این نیز چندین بار بازداشت و زندانی شده است.

این فعال سیاسی که در ماههای اخیر در نوشته‌های انتقادی تند خود شخص رهبر جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است، روز شنبه ۲۴ تیر در یادداشتی که در سایت «کلمه» منتشر شده است نوشت:«همان‌طور که مکرر اعلام کرده‌ام علی‌رغم تمام بیماری‌هایی که دارم، از زندان استقبال می‌کنم چرا که مشتاقم در کنار و همراه برادران و دوستان عزیزم باشم، عزیزانی که کما فی‌السابق در مقابل استبداد ایستاده‌اند، آن هم استبداد دینی که بدترین نوع استبداد در جهان است چون زر و زور و تزویر را یک‌جا در خود جمع کرده‌ است و نماد تام و تمام آن در حال حاضر مستبد قدرت‌پرست ایران علی خامنه‌ای است.»

او با تاکید براینکه استبداد دینی «زر و زور و تزویر را یک‌جا در خود جمع کرده‌ است»، گفت که «نماد تام و تمام استبداد دینی در حال حاضر مستبد قدرت‌پرست ایران علی خامنه‌ای» است.

ابوالفضل قدیانی با تاکید بر اینکه «مبارزان سیاسی در زندان را سند محکومیت نظام استبداد دینی و علی خامنه‌ای خودکامه امروز ایران» می‌داند، افزود: «دشمنی خامنه‌ای با ملت ایران بر همگان ثابت شده‌ است» و «بنابراین روز شنبه ۳۱ تیر ماه به شعبه ۱ اجرای احکام در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ تهران مراجعه خواهم کرد.»

حکم ده ماه زندان توسط دادگاه انقلاب تهران برای ابوالفضل قدیانی ۷۸ ساله پس از آن صادر شد که او ضمن حمایت از اعتراضات زن، زندگی، آزادی، در پنجم دی ماه ۱۴۰۱ علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را «بزرگ‌ترین دشمن ملت ایران» و مصداق تمام و کمال «مفسد فی‌الارض و محارب» نامید و گفت: «مطمئن باشید این حکومت رفتنی است.»