اعضای بازداشتی سندیکای کارگری شرکت واحد اتوبوسرانی
/

ابراز نگرانی سندیکای کارگران شرکت واحد از وضعیت وخیم سه عضو زندانی

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از وضعیت «وخیم» سلامتی سه عضو زندانی خود و بی‌توجهی مسئولین قضایی در این زمینه ابراز نگرانی شدید کرد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رضا شهابی، داوود رضوی و حسین سعیدی، اعضای زندانی سندیکای یاد شده به‌دلیل فعالیت‌های صنفی، محکومیت پنج ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کنند.

سندیکای کارگران شرکت واحد روز چهارشنبه ۱۸ بهمن در بیانیه‌ای خبر داد که رضا شهابی به‌دلیل «جراحی‌های مهره‌های گردن و کمر در دوره حبس قبلی، به رغم تایید پزشکان زندان و بیمارستان طالقانی مبنی بر ضرورت جراحی فوری و اورژانسی گردن و تاکید خطرات جدی و جبران‌ناپذیر در صورت عدم جراحی، همچنان بلاتکلیف برای مرخصی پزشکی و جراحی در بیمارستان است».

آقای شهابی ۲۲ اردیبهشت پارسال بازداشت شد و به گفته سندیکای شرکت واحد، «‌تاکنون حتی از یک روز مرخصی پزشکی برخوردار نبوده است».

بر اساس این بیانیه، داود رضوی نیز «با وجود ۶۳ سال سن و داشتن بیماری‌های گوارشی و چشم و زانو همچنان از عدم ادامه درمان و رسیدگی پزشکی رنج می‌برد».

آقای رضوی پنجم مهر پارسال بازداشت شد و از آن تاریخ «با وجود تشدید مشکلات گوارشی و خونریزی معده، و ابتلا به مشکلات بینایی و زانو درد و آرتروز از هرگونه مرخصی پزشکی محروم بوده است».

سومین زندانی این سندیکا، حسن سعیدی، «به‌دلیل بیماری لثه و دهان اکثر دندان‌های خود را در زندان از دست داده و به‌دلیل بی‌توجهی زندانبان نسبت به رسیدگی به درمان دندان‌هایش دچار مشکلات سوء هاضمه شده و نیاز فوری به درمان دندان‌هایش خارج از زندان دارد».

آقای سعیدی از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا کنون «بدون یک روز مرخصی، حتی به‌دنبال تصادف شدید فرزندش، در زندان به سر می‌برد».

سندیکای کارگران شرکت واحد با «ابراز نگرانی شدید» از وضعیت «وخیم» جسمانی سه عضو زندانی خود، «خواستار مرخصی پزشکی فوری برای آنان، خاتمه دادن به پرونده‌سازی و لغو احکام زندان علیه آن‌ها و آزادی بی‌قید و شرط آنان و‌ همچنین دیگر کارگران، معلمان و دانشجویان زندانی و کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی شده است».