/

ابراز رضایت وکیل الهه محمدی از برگزاری اولین جلسه دادگاه

اولین جلسه رسیدگی به پرونده یک روزنامه‌نگار زن که خبر خاکسپاری مهسا امینی را پوشش بود، در دادگاهی غیرعلنی برگزار شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

اولین جلسه رسیدگی به پرونده یک روزنامه‌نگار زن که خبر خاکسپاری مهسا امینی را پوشش بود، در دادگاهی غیرعلنی برگزار شد.

به گزارش فرانیوز، جلسه دادگاه الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم میهن امروز دوشنبه هشتم خرداد ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

شهاب میرلوحی وکیل مدافع این روزنامه‌نگار که حدود ۲۴ ساعت قبل از جلسه دادگاه اجازه ملاقات با موکل خود را داشته است، از روند برگزاری این جلسه اظهار رضایت کرده است.

روزنامه هم‌میهن ساعاتی پیش در این خصوص نوشت:  خبرنگار هم‌میهن، ‎الهه محمدی که این گزارش خاکسپاری ‎مهسا امینی‌‌ را به سفارش روزنامه نوشت، امروز در دادگاهی غیرعلنی محاکمه می‌شود.

در حالی که این دو روزنامه‌نکار نزدیک به ۹ ماه است تحت بازداشت موقت قرار دارند، همسر نیلوفر حامدی از اولین دیدار آنها با وکلا خبر داد و افزود: «ظهر یکشنبه، کمتر از ۲۴ ساعت پیش از دادگاه، آنها با وکلای انتخابی خود ملاقات کردند.»

پیش از این نهادهای حقوق بشری و انجمن صنفی روزنامه نگاران و همچنین جمعی از روزنامه نگاران با صدور بیانیه های جداگانه خواستار برگزاری علنی جلسه دادگاه این دو روزنامه نگار شدند که البته پاسخی به این درخواست داده نشد.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق و الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم میهن همزمان با بستری شدن مهسا امینی در بیمارستان و سپس جان باختن او بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران گشت ارشاد، گزارشاتی در این باره تهیه کردند و به همین اتهام بازداشت شدند.

اتهام این دو خبرنگار از سوی قوه قضائیه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده است.