آمریکا یک زوج اهل کره‌ شمالی را در رابطه با برنامه موشکی ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از تحریم یک زن و شوهر تبعه کره شمالی و ساکن پکن در چین به اتهام مشارکت در برنامه موشکی جمهوری اسلامی خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از تحریم یک زن و شوهر تبعه کره شمالی و ساکن پکن در چین به اتهام مشارکت در برنامه موشکی جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش فرانیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: یک سازمان مخفی کره شمالی که مسئول توسعه موشکی و تسلیحات هسته‌ای است، بیش از هزار کارگر را با کمک اتباع کره شمالی در پکن به چین فرستاده است.

بر اساس این بیانیه، این سازمان مخفی کره شمالی همچنین لوازم الکترونیکی مرتبط به توسعه موشکی و تسلیحات هسته‌ای به جمهوری اسلامی فروخته است.

اوفک، دفتر کنترل دارایی‌های خارج در این بیانیه چین را به تهیه مواد تسلیحاتی متهم کرده، اما تحریم‌های جدید خود را فقط متوجه دو تبعه کره شمالی کرده است.

این زوج متهم هستند که کارگرانی را از کره‌ شمالی به چین آوردند تا مواد و قطعات موشکی برای جمهوری اسلامی بسازند و گفته شده، یکی از این افراد در سفارت کره شمالی در پکن شاغل است.

بیانیه مذکور تنها چند ساعت پس از پرتاب دو موشک بالستیک کره شمالی به سمت دریای شرقی منتشر شد.

تحریم‌شدگان یک مرد تبعه کره شمالی به نام چو‌ئه چول مین است که به گفته اوفک نماینده آکادمی علوم طبیعی در پکن است و فرد دیگر همسر چوئه است.

در بیانیه آمده است که وی حداقل یک بار به هماهنگی سفارش با یک یا چند نفر از همکاران برای تهیه قطعات دو منظوره که در تولید موشک‌های بالستیک کره شمالی استفاده می‌شوند، کمک کرده است.

بر اساس گزارش اوفک، چوئه پس از دریافت پیشنهادات پیونگ‌یانگ، برای خرید و تهیه اقلامی برای تولید موشک‌های بالستیک کره شمالی با اتباع چینی کار کرده است.

در این بیانیه اشاره شده است که چوئه اون جونگ در حال حاضر به صورت رسمی در سفارت کره شمالی در چین کار می‌کند، اما اشاره‌ای به زمان وقوع فعالیت‌های این دو نفر نکرده است.