آمریکا و بریتانیا چهار نظامی ارشد حوثی‌ها را تحریم کردند

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار مقام ارشد حوثی‌‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی را به دلیل حمایت آنها از اقدامات تروریستی که حمل و نقل تجاری را هدف قرار می‌دهد، تحریم کرده است. 

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در این بیانیه آمده است: اقدام امروز چهار نفر را هدف قرار می‌دهد که از حملات اخیر حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن، از جمله گروگان گرفتن خدمه غیرنظامی، حمایت کرده‌اند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرده که همزمان بریتانیا نیز تحریم‌هایی را علیه این شخصیت‌های کلیدی حوثی‌ها اعمال کرده است.

خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه تاکید کرده که حملات تروریستی مداوم حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری و خدمه غیرنظامی آن‌ها که به طور قانونی از دریای سرخ و خلیج عدن عبور می‌کنند، زنجیره تامین بین‌المللی و آزادی کشتیرانی را که برای امنیت، ثبات و رفاه جهانی حیاتی است، تهدید می‌کند.

برایان ای. نلسون معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی گفت: اقدام مشترک امروز با بریتانیا نشان‌دهنده اقدام جمعی ما برای استفاده از اهرم مقامات برای توقف این حملات است.

اسامی چهار مقام نظامی ارشد حوثی‌ها که تحریم شده‌اند به این شرح است:

در بیانیه آمده است: محمد العطیفی (العطیفی)، به اصطلاح “وزیر دفاع” حوثی‌ها، علناً اعلام کرده است که حوثی‌ها در پاسخ به هر اقدامی که آمریکا علیه یمن می‌خواهد، دریای سرخ را به قبرستان تبدیل کند. عملیات نگهبان رفاه، ائتلافی متشکل از ده کشور که برای محافظت از کشتی‌های تجاری غیرنظامی در برابر حملات حوثی‌ها در دریای سرخ مستقر شده‌اند.

طبق بیانیه، محمد فضل عبدالنبی (النبی) به اصطلاح “فرمانده” نیروهای دریایی حوثی‌ها است. النبی به همراه محمد العطیفی از  کشتی گلکسی لیدر که در آبان ماه توسط حوثی‌ها ربوده شد، بازدید کرد.

همچنین محمد علی القادیری (القادری)، به اصطلاح “رئیس نیروهای دفاع ساحلی” حوثی و “مدیر دانشکده نیروی دریایی حوثی‌ها” مأموریت داشت حملاتی را علیه کشتی‌ها در دریای سرخ انجام دهد. القادیری به طور علنی تهدید کرده است که با استفاده از سلاح‌های پیشرفته به ترافیک دریایی بین المللی در دریای سرخ حمله خواهد کرد و عملیات حمله حوثی‌ها به کشتی‌هایی را که در امتداد کل سواحل غربی یمن حرکت می کنند، گسترش خواهد داد.

در بیانیه آمده که محمد احمد الطالبی (الطالبی)، که به‌اصطلاح به عنوان “مدیر پشتیبانی” نیروهای حوثی عمل می‌کند، رهبری تلاش‌های حوثی‌ها برای قاچاق سلاح، موشک، پهپاد و قطعات مورد نیاز برای ساخت این تجهیزات توسط جمهوری اسلامی را بر عهده دارد. الطالبی در نقش خود، محموله‌های تسلیحاتی را از طریق شبکه‌های قاچاق سپاه پاسداران هماهنگ می‌کند و مستقیماً به تصمیم‌گیرندگان اصلی حوثی‌ها تحویل می‌دهد.

محمد علی القادیری، محمد احمد الطالبی، محمد العطیفی و محمد فضل عبدالنبی به دلیل ارائه کمک و حمایت مالی، مادی و فنی به حوثی‌‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی تحریم شده‌اند.