/

آمریکا خواستار آزادی وحید افکاری و سایر زندانیان سیاسی شد

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تداوم حضور وحید افکاری «برادر نوید افکاری» در سلول انفرادی زندان جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرد و از مقامات ایران خواست او و دیگر زندانیان را هر چه زودتر آزاد کنند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تداوم حضور وحید افکاری برادر نوید افکاری در سلول انفرادی زندان جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرد و از مقامات ایران خواست او و دیگر زندانیان را هر چه زودتر آزاد کنند.

به گزارش فرانیوز، ودانت پاتل روز سه شنبه در آغاز کنفرانس خبری روزانه خود در بیانیه‌ای گفت: «مایلم به تدام برخورد خشن (حکومت) ایران با وحید افکاری، برادر نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی که مقامات (جمهوری اسلامی) در سال ۲۰۲۰ او را اعدام کردند، اشاره کنم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: وحید افکاری اکنون هزار روز است که در سلول انفرادی به‌سر می‌برد. وحید نیز مانند برادرش به ناحق بازداشت شد و برای اخذ اعترافات دروغین تحت شکنجه قرار گرفت و پس از یک محاکمه ناعادلانه به ۳۳ سال و ۹ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.»

او رفتار با وحید افکاری را نمونه‌ای از رفتارهای مقامات جمهوری اسلامی دانست که «به عدالت علاقه‌ای ندارند و می کوشند تا در دل مردم عادی و معترضان» ترس ایجاد کنند.

ودانت پاتل گفت: «ما بار دیگر از مقامات ایرانی می‌خواهیم که وحید و همه آن ایرانیان، از جمله بسیاری از جوانانی را که به دلیل استفاده از حق انسانی خود از جمله حق آزادی بیان در زندان هستند، آزاد کنند.»

نوید افکاری، کشتی‌گیر ملی‌پوش به اتهام قتل عمد در جریان اعتراضات مرداد ۹۷ به اعدام محکوم شد، اتهامی که او همواره آن را رد کرده و گفته بود که تحت شکنجه ناگزیر از اعتراف دروغ شده است.

حبیب افکاری برادر او که برای مدت طولانی در زندان انفرادی بود، ۱۴ اسفند پارسال از زندان آزاد شد ولی وحید افکاری برادر دیگر نوید افکاری، همچنان در سلول انفرادی در حبس است.