نیروهای حماس

آمریکا، بریتانیا و استرالیا اعضای دیگری از شبکه‌ مالی گروه حماس را تحریم کردند

آمریکا، بریتانیا و استرالیا شمار دیگری از اعضای شبکه مالی و تسهیل‌کنندگان انتقال ارز به گروه افراطی حماس را تحریم کردند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از رادیو فردا، حماس پیشتر در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

تحریم‌های جدید آمریکا که روز دوشنبه دوم بهمن اعلام شد، شبکه‌ای مالی وابسته به گروه افراطی حماس را هدف قرار داده است که از طرق مختلف از جمله صرافی‌های مستقر در غزه و همچنین ارزهای دیجیتال، این گروه را تامین مالی می‌کند.

این تحریم‌ها در هماهنگی با استرالیا و بریتانیا، دو متحد آمریکا، وضع و اعلام شده‌اند.

برایان نلسون، معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزیر خزانه‌داری آمریکا، با اشاره به این‌که حماس در پی بهره‌برداری از انواع شیوه‌های انتقال پول است، بر هماهنگی با شرکای ایالات متحده برای جلوگیری از انتقال پول به این گروه تاکید کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «آمریکا امروز پنجمین دور تحریم‌های خود را علیه حماس از زمان حمله تروریستی هفتم اکتبر به اسرائیل اعمال می‌کند.»

او افزود: «اقدام امروز شبکه‌های مبادلات مالی وابسته به حماس در غزه، مالکان و شرکای آن‌ها را هدف قرار می‌دهد. همزمان با این اقدام، استرالیا و بریتانیا نیز مقامات و تسهیلگران کلیدی حماس را تحریم می‌کنند.»

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرد که این کشور همچنان متعهد به همکاری با متحدان و شرکای خود برای از بین بردن زیرساخت‌های مالی است که از عملیات حماس حمایت می‌کند.

او نوشت: «ما به استفاده از همه ابزارهای خود برای هدف قرار دادن حماس، تامین کنندگان مالی آن و مکانیسم‌های انتقال مالی آن که بودجه را برای حمایت از فعالیت های تروریستی حماس هدایت می کند، ادامه خواهیم داد.»

پیشتر جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز در بیانیه‌ای گفته بود همکاری با متحدان واشینگتن، ازجمله بریتانیا ادامه خواهد یافت تا از توانایی حماس برای به دست آوردن و استفاده از منابع مالی جهت «انجام اقدامات سبعانه» جلوگیری شود.

از زمان حمله حماس به اسرائیل و آغاز جنگ غزه، تحریم‌های آمریکا علیه گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران شدت گرفته است.

همچنین دولت آمریکا روز ۲۷ دی گروه حوثی‌های یمن که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند را دوباره به فهرست ویژه تروریست‌های بین‌المللی بازگرداند.