/

آغاز به کار هفتمین جشنواره تیرگان با نام و یاد جان باختگان اعتراضات ایران

هفتمین جشنواره تیرگان در تورنتو کانادا کار خود را با گرامیداشت یاد کشته‌ شدگان اعتراضات اخیر و مادران و زنان معترض آغاز کرد.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مهرداد آرین‌نژاد، مدیر سازمان تیرگان، در سخنرانی خود در افتتاحیه جشنواره تیرگان در تورنتو، کشته‌شدگان راه آزادی در ایران را «آرش‌های کمانگیر امروز» خواند و ابراز اطمینان کرد ملت ایران با تکیه بر فرهنگ و تاریخ خود از دوران سخت کنونی عبور خواهد کرد.

او کیان پیرفلک و هزاران جان باخته راه آزادی را آرش‌های کمانگیر امروز ایران خواند و افزود: درود بی کران بر گوهر عشقی، ماه منیر مولایی، ناهید شیربیشه، فاطمه سپهری، نیلوفر حامدی،‌ توماج صالحی، سپیده قلیان و تمام آزادی‌خواهان به ویژه زنانی که در مقابل بی عدالتی ها سکوت نکردند و با وجود سرکوب وحشیانه حکومت صدای اعتراض شان به گوش می‌رسد.

او با اشاره به اینکه تیرگان جشن آب و چیرگی نیکی بر بدی و راستی بر دروغ است، گفت جشن تیرگان امسال در شرایطی برگزار می‌شود که ایرانیان در ایران و سراسر جهان لحظات دشواری را سپری می‌کنند.

آرین‌نژاد خاطرنشان کرد: حدود ۹ ماه از جنبش زن، زندگی، آزادی با صدها کشته و زخمی و هزاران زندانی می‌گذرد و مردم همچنان برای رسیدن به آزادی و برابری در حال تلاش و مبارزه با حکومتی سرکوبگر هستند که به بچه‌ها هم رحم نمی‌کند.»

مدیر سازمان تیرگان افزود: «چنین دورانی به ناگزیر پایدار نخواهد ماند و ملت ایران با تکیه بر فرهنگ و تاریخ خود که موجب پیوند و همدلی تمامی ایرانیان در همه جای جهان است، بدون تردید از آن عبور خواهد کرد.»

برگزار کنندگان این جشنواره اهداف خود را معرفی فرهنگ و هنر ایرانیان به دیگر ملیت‌های کانادا عنوان می‌کنند.

جشنواره تیرگان جشنواره هنری و فرهنگی چهار روزه است که به صورت دو سالانه در تورنتو کانادا برگزار می‌شود. تیرگان پلی در راستای شناساندن فرهنگ و هنر ایران زمین با برگزاری جشنواره چهار روزه در شهر تورنتو است که سرآمد همه شهرها در پذیرش گوناگونی فرهنگهاست.

جشنواره تیرگان تلاش می‌کند تصویر شفافی از باورهای ایرانیان ارائه دهد نه تصویری که جمهوری اسلامی سالها تلاش کرده تا به غلط فرهنگ ایرانی را به نمایش بگذارد.

هفتمین جشنواره تیرگان با اجرای گروه موسیقی رستاک کار خود را آغاز کرد و طی ۴ روز برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی در این جشنواره اجرا خواهد شد.