///

گزارش نهایی کارزار «قراردادن سپاه در فهرست تروریستی»

شورای همبستگی آزادی برای ایران پس از اتمام مهلت اخذ امضای ایرانیان به منظور درخواست از جامعه جهانی جهت «قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی»، گزارش تکمیلی خود را در خصوص روند اخذ امضا ارایه نمود. در این گزارش که متن آن در ادامه درج شده بخشی از آمارهای سایت ارایه شده است.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

شورای همبستگی آزادی برای ایران پس از اتمام مهلت اخذ امضای ایرانیان به منظور درخواست از جامعه جهانی جهت «قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی»، گزارش تکمیلی خود را در خصوص روند اخذ امضا ارایه نمود. در این گزارش که متن آن در ادامه درج شده بخشی از آمارهای سایت ارایه شده است.


هم‌وطن عزیز،

رویداد استراسبورگ با تلاش بی‌وقفه‌ی جوانان بانام و بی‌نام وطن همانطور که انتظار می‌رفت به خوبی شروع و به پایان رسید و برگی بر افتخارات این انقلاب افزود. همچنین بیانیه‌ی حمایت از این فراخوان که توسط این شورا تهیه و اعلام شده بود با استقبال قابل توجهی روبرو شد. چند روز آینده را با اشتیاق به انتظار خواهیم نشست تا نتیجه‌ی تلاش خود را شاهد باشیم.

کارزار الکترونیکی اخذ رای برای بیانیه‌ی استراسبورگ که به همت تیم توسعه‌ی این شورا راه‌اندازی شد، امروز راس ساعت ۱۰ صبح به وقت تهران و پس از اخذ ۱۲۵۰۲۱ امضا خاتمه یافت و گزارش آن در اسرع وقت در اختیار مقامات اروپایی قرار خواهد گرفت. خاتمه‌ی این کارزار الکترونیکی به معنای اتمام اطلاع رسانی خواسته‌ی ایرانیان در مورد «قرار دادن سپاه در فهرست تروریستی» نیست. ما همچنان نیاز داریم تا زمان اعلام تصمیم نهایی اتحادیه اروپا، به آگاه‌سازی جامعه جهانی، تمرکز و پافشاری بر خواسته خود از طریق فضای مجازی و دیگر رسانه‌های در دسترس ادامه دهیم تا مردم دیگر کشورها نیز خواسته‌ی ما را به رسمیت شناخته و با فشار بر سیاستمداران خود خواستار اقدامات موثر گردند.

در راستای رسالت خود مبنی بر شفافیت در گردش اطلاعات، وظیفه‌ی خود میدانیم گزارشهای تکمیلی روند رای‌گیری را به اطلاع هم‌وطنان گرامی برسانیم. اعداد این گزارشات گرد شده‌اند و تنها برای اطلاع متخصصین جهت بررسی تطبیقی نتیجه‌ی رای‌گیری با وقایع فنی ارایه می‌گردد و نتیجه تعداد آراء همان است که پیشتر اعلام شده.

طبق گزارش کلاودفلر، سایت در طول کارزار به ۵ میلیون درخواست پاسخ داده است که این مقدار شامل کلیه درخواستهای پاسخ داده شده توسط سرور است. این گزارش تنها نشاندهنده روند بازدید از سایت است.

گزارش بازدید کنندگان یکتا که در تصویر زیر آمده، آمار دقیقتری از تطبیق تعداد رای‌ها با افرادی که سایت را برای اولین بار مرور کرده‌اند نشان می‌دهد. بیش از ۱۲۳هزار بازدید یکتا در مدت رای‌گیری ارتباط معناداری باتعداد رای‌های اخذ شده دارد. به این معنا که تقریبا تمامی بازدیدکنندگان در اولین ورود به سایت بیانیه را امضا نموده‌اند. می‌توان نتیجه گرفت تقریبا همه‌ی بازدیدکنندگان با متن آن موافق بوده‌اند. همچنین نشان از آن دارد که علی رغم فیلتر نبودن این سایت در داخل ایران، بخش بزرگی از جامعه از سایت بازدید نکرده‌اند و این می‌تواند به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی یا عدم اطمینان از امنیت سایت کارزار باشد.

تیم فنی در طول این کارزار الکترونیکی به صورت مداوم در حال نظارت بر عملکرد سایت بوده و میدانیم نقص‌هایی نیز وجود داشته است. پذیرای انتقادات و پیشنهادات همه هموطنان هستیم و تلاش می‌کنیم آموخته‌های خود را در کارزارهای بعدی به کار بسته و به پیشنهادات ارزشمند شما خوبان جامه‌ی عمل بپوشانیم.

به امید آزادی ایران
تیم پشتیبانی کارزار الکترونیک
شورای همبستگی آزادی برای ایران
۱۴۰۱/۱۰/۲۷