/

وکیل خانواده آدینه زاده به تبلیغ علیه نظام متهم شد

وکیل خانواده ابوالفضل آدینه‌زاده که پیشتر با انتشار مطالبی درباره وضعیت آن‌ها اطلاع‌رسانی کرده بود، توسط دادسرای انقلاب مشهد به «فعالیت تبلیغی علیه نظام به‌نفع گروه‌های معاند» متهم شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خسرو علیکردی با اعلام خبر تفهیم اتهام توسط دادسرای مشهد ضمن انتشار توئیتی عنوان کرد که دادسرا روز شنبه از پذیرش وکیل او به بهانه اینکه در فهرست وکلای تأیید قوه قضاییه نیست، خودداری کرده است.

وی همچنین روز یکشنبه چهارم تیر ماه با دریافت ابلاغیه‌ای کتبی، برای تفهیم اتهام و تشکیل پرونده قضایی به شعبه ۹۰۳ بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار شده بود.

پرونده‌سازی علیه خانواده آدینه‌زاده و وکیل آنها در شرایطی صورت گرفته که طی هفته‌های گذشته علی آدینه‌زاده، پدر ابوالفضل آدینه‌زاده و مرضیه آدینه‌زاده، خواهر این نوجوان جان‌باخته و رضا آدینه‌زاده، عموی او یک روز پیش از برگزاری مراسم تولد ابوالفضل در شهرستان فاروج استان خراسان رضوی، دستگیر شده بودند.

اعضای خانواده آدینه‌زاده به صورت موقت آزاد شدند، اما توسط دستگاه قضایی برای آنها پرونده‌هایی تحت اتهام تبلیغ علیه نظام تشکیل شده است.

ابوالفضل آدینه‌زاده، نوجوان ۱۶ساله، اواسط مهر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در ایران مقابل دانشگاه فردوسی مشهد با شلیک نیروهای حکومتی از فاصله نزدیک و در اثر اصابت ده‌ها گلوله ساچمه‌ای کشته شد.