غزه

اسرائیل: جنگ شدید در غزه تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت؛ دستور تخلیه مرکز خان‌یونس صادر شد

ارتش اسرائیل در روزهای گذشته مناطق عملیاتی خود را به سمت جنوب غزه گسترش داده و در آخرین تحول از ساکنان شهر خان یونس خواسته تا شهر را تخلیه کنند. منابع اسرائیلی تخمین می‌زنند که نبرد شدید کنونی علیه گروه حماس در نوار غزه تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شبکه اسرائیلی «کان» به نقل از منابعی می‌گوید که پس از این مدت هیچ آتش‌بسی وجود نخواهد داشت و عملیات‌های محلی توسط نیروهایی که در مجاورت نوار باقی خواهند ماند انجام خواهد شد.

بنابر این گزارش طی دو ماه آینده، تلاش‌هایی برای پیشبرد معاملات بیشتر برای آزادی گروگان‌های بیشتر نیز انجام خواهد شد.

به گزارش کان، اسرائیل در مقطعی در دو ماه آینده به برخی از ساکنان غزه اجازه بازگشت به خانه‌های خود را خواهد داد و می‌گوید این موضوع خواسته آمریکایی‌ها و همچنین یک «ضرورت عملیاتی» است.

ارتش اسرائیل در روزهای گذشته مناطق عملیاتی خود را به سمت جنوب غزه گسترش داده و در آخرین تحول از ساکنان شهر خان یونس خواسته تا شهر را تخلیه کنند.

خان‌یونس در هفته اخیر به محل اصلی درگیری اسرائیل و جنگجویان حماس تبدیل شده است.

هرتزل هالوی، رئیس ارتش اسرائیل روز شنبه خواستار تشدید عملیات نظامی در خان‌یونس شد.

او گفت نشانه هایی وجود دارد که حماس در حال فروپاشی است.

ارتش اسرائیل در آخرین اطلاع‌رسانی خود گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته «بیش از ۲۵۰ محل تروریستی» را هدف قرار داده است.

در اطلاعیه‌ای که در کانال تلگرام ارتش اسرائیل منتشر شد آمده است: «نیروهای ارتش اسرائیل ذخایر تسلیحاتی را شناسایی و منهدم کرده و حملات هدفمندی را به سایت‌های نظامی انجام داده‌اند».

اسرائیل همچنین مدعی شده که «یک حمله به یک مرکز فرماندهی نظامی حماس» در شجاعیه را انجام داده، با این حال این ادعا به طور مستقل هنوز تایید نشده است.

به گفته مقامات بهداشتی در غزه، حداقل ۱۷ هزار ۷۰۰ فلسطینی در حملات نظامی اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون کشته و بیش از ۴۸ هزار و ۷۸۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

همزمان با این تحولات، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی روز جمعه به بلومبرگ گفت «در همکاری با آمریکا برای تعیین مدیریت غزه پس از جنگ، به دنبال آن هستیم تا حماس را تحت نظارت «سازمان آزادیبخش فلسطینی» قرار داده و در این سازمان ادغام کنیم».

محمد شتیه افزود هدف اصلی این ائتلاف، ایجاد یک کشور مستقل جدید است که شامل کرانه‌باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی باشد و اگر حماس آماده باشد و برنامه سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطینی را تأیید کند، این امکان وجود دارد که مذاکراتی صورت گیرد.