/

اجبار ورزشکاران به تمارض؛ شگرد دیگر مسئولان برای عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی 

در ادامه سیاست‌های اسرائیل‌ستیزی جمهوری اسلامی، یک ورزشکار ایرانی دیگر در مسابقات رنکینگ بوداپست مجارستان به بهانه مصدومیت از مواجهه با رقیب اسرائیلی منع شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رسانه ایران اینترنشنال ورزشی با انتشار تصاویری از مسابقات رنکینگ بوداپست مجارستان، امیرعلی آذرپیرا، ورزشکار ایرانی را نشان داد که در وزن ۹۲ کیلوگرم روی تشک برابر حریف اسراییلی حاضر نشد.

آنچنان که از تصاویر مشخص است، کادر فنی پای او را گچ گرفته تا نشان دهد کشتی گیر ایرانی مصدوم است.

از آنجایی که مسئولان در راستای سیاست های اسراییل ستیزی جمهوری اسلامی در مسابقه قبلی پای او را گچ گرفته بودند تا برابر حریف اسراییلی حاضر نشود، آذرپیرا همچنین نتوانسته در برابر حریف قزاقستانی برای مدال کسب مدال برنز هم حاضر شود!

آذرپیرا که یکی از شانس های مدال بود در وزن ۹۲ کیلوگرم بود با توجه به اجبار جمهوری اسلامی به «باید ببازی» دستش از مدال کوتاه ماند.

ورزشکاران ایرانی به دلیل سیاست‌های واپسگرایانه جمهوری اسلامی در ادغام سیاست و ورزش در سال‌های گذشته بارها به دلیل منع از رویارویی با حریفان اسرائیلی از دستیابی به مدال‌های جهانی و المپیک محروم شده‌اند.

پس از تعلیق فدراسیون جودوی ایران، سیاست تازه جمهوری اسلامی برای اسراییل ستیزی به سمت مصدوم کردن اجباری ورزشکاران رفته است.