حمله نیروهای نظامی به روستای کلاهی میناب؛ چندین منزل و مخازن سوخت تخریب شدند

نیروهای نظامی و یگان ویژه روز گذشته با حمله به روستای کلاهی از توابع شهرستان میناب، ضمن تخریب منزل چندین تن از ساکنان اقدام به آتش زدن مخازن سوخت کردند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از کمپین فعالین بلوچ، نیروهای نظامی در تاریخ ۲۱ تیر ماه به بهانه برخورد با «قاچاق سوخت» به روستای بندر کلاهی یورش برده و علاوه بر تخریب منازل و آتش زدن مخازن سوخت با استفاده از لودر، باعث ایجاد رعب و وحشت بین اهالی این روستا شده‌اند.

بر اساس گفته‌های یک منبع مطلع، نیروهای نظامی با تجهیزات کامل نظامی به همراه یگان ویژه به این روستا یورش برده و چند باب منزل مسکونی را نیز به بهانه وجود مخزن سوخت تخریب کردند.

این منبع افزود: ساعت ها نیروهای نظامی با استقرار در ورودی و خروجی روستا و حضور در کوچه‌ها، اجازه رفت و آمد را نیز به مردم ندادند.

علی اکبر جاویدان‌فر، فرمانده انتظامی استان هرمزگان، بدون اشاره به روستای کلاهی از اجرای طرح « پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت و کشف ۵۵۰ عدد انواع مخازن حاوی ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» خبر داد.

پیشتر نیز نیروهای نظامی دریابانی با فرماندهی «صفری مقدم» بارها به این روستا یورش برده و با تیراندازی باعث کشته و زخمی شدن جوانان این روستا شدند.

بر اساس گزارش منابع بلوچ، نبود کار و شغل مناسب باعث شده تا اهالی این روستا و روستاهای مجاور به فعالیت سوختبری مشغول هستند و نیروهای نظامی سوختبران را سرکوب می کنند که این امر سالانه باعث کشته و زخمی شدن صدها تن می‌شود.