گردشگران در ایران
/

جمهوری اسلامی صنعت گردشگری را نابود کرد؛ حذف ایران از فهرست مقاصد سفر

رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران با هشدار درباره کاهش چشمگیر سفر گردشگران خارجی به کشور گفت: خارجی‌ها نگران سفر به ایران هستند و اگر بی‌تفاوت باشیم ایران از فهرست مقاصد سفر حذف می‌شود.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ابراهیم پورفرج در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: وضعیت ورود گردشگران خارجی به کشور هنوز به روال پیش از سال ۱۳۹۸ برنگشته است، اگر بی‌تفاوت باشیم ایران از فهرست مقاصد سفر حذف می‌شود.

وی افزود: البته با توجه به وقایع اخیر برخی از این شرکت‌ها و توراپراتورهای گردشگری نگرانی‌هایی درباره سفر به ایران دارند.

رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از توراپراتورهای خارجی، ایران را از فهرست مقاصد سفر خارج کرده‌اند و این نگرانی وجود دارد که اگر این رویه طولانی شود، پس از مدتی، دیگر نامی از ایران  در بین مقاصد سفر آورده نشود.

پورفرج اظهار درباره آمارهایی که از ورود گردشگران خارجی به ایران داده می‌شود، اظهار کرد: واقعیت آن است که تعداد سفر گردشگران خارجی به ایران خیلی کم شده است. البته از کشورهای همسایه به‌ویژه عراق برای زیارت به ایران می‌آیند، ‌حالا ممکن است چند روزی هم به شمال ایران بروند، ولی بحث ما درباره «گردشگر» است. آن سفرها معمولاً با هدف زیارت انجام می‌شود که شاید بخشی از آن جنبه توریستی داشته باشد.

وی بیان کرد: نباید مبنای کار ما این باشد که مثلاً ۱۰۰ هزار نفر از عراق به ایران بیایند و این آمار برای ما کفایت کند و باقی بازارهای گردشگری را تعطیل کنیم.

رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران گفت: توراپراتورها از سال ۱۳۹۸ در بحران به سر می‌برند و بسیاری از آن‌ها دیگر توان ادامه دادن پس از چهار سال رکود گردشگری را ندارند.

جمهوری اسلامی با قوانین سختگیرانه، گروگانگیری شهروندان خارجی و تصاویری که با سرکوب شدید ایرانیان طی سال‌های اخیر در دنیا از خود نمایش داده است، باعث نابودی صنعت گردشگری در کشوری شده است که به آثار تاریخی و باستانی حیرت‌انگیز و چهار فصل بودن در دنیا شهرت داشته است.