روزنامه شرق
/

دادستان تهران علیه مدیر مسئول روزنامه شرق اعلام جرم کرد

دادستانی تهران علیه مدیر مسئول روزنامه شرق به دلیل آنچه که انتشار « مطالب خلاف واقع و غیرمستند» خوانده است، در حوزه زنان اعلام جرم کرد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، علی صالحی، دادستان تهران در این باره گفته  است: «به دنبال انتشار چند گزارش در روزنامه شرق و شبکه اینترنتی وابسته به آن(شبکه شرق)، با موضوع زن آزاری، مدیر مسئول و خبرنگاران آن رسانه جهت اخذ توضیح و ارائه مستندات به دادستانی تهران دعوت شدند».

به گفته او توضیحات و مستندات ارائه شده توسط مدیر مسئول و همکاران او قانع کننده و کافی نبود به همین دلیل پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی به اتهام ایشان و سایر عوامل مربوطه به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و غیره به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع گردید.

دادستانی تهران می‌گوید تصویرسازی‌های صورت گرفته در رابطه با مو‌های بریده شده، موجب اشاعه حس ناامنی در جامعه شده است.

روزنامه شرق در یکی از گزارش‌های خود با عنوان «سارقانی با نمای جدید» به روایتی از ربوده شدن یک دختر نوجوان پرداخته که فروشندگان مو، با شناسایی و ربودن دختران، مو‌های آنان را بریده و به فروش می‌رسانند، پرداخته بود.

دادستانی تهران به دو گزارش دیگر با عناوین «ابهام در تشابه قتل زنان مثله شده» و «هر چهار روز یک زن کشی» هم اشاره کرده است که از یازدهم تا چهاردهم تیر ماه منتشر شده‌اند.

به گفته دادستانی طرح ادعا‌ها و مطالبی غیر مستند، موجب هراس زنان شده و مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند قرار گرفته است.

این گزارش های روزنامه شرق بازتاب گسترده ای در دیگر رسانه های خبری داشت.