رکوردشکنی مصرف برق در ایران؛ برق ۶۸ اداره دولتی در تهران قطع شد

وزارت نیرو با بیان اینکه مصرف برق «شدیدا افزایش» داشته و با شکستن رکورد «۷۲ هزار مگاوات» همراه بوده، اعلام کرد که افزایش فشار، تجهیزات نیروگاهی و شبکه برق را تهدید می‌کند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ناصر اسکندری، معاون راهبری تولید نیروی برق حرارتی وزارت نیرو، در گفت‌وگویی با صدا و سیما گفت: مصرف برق «شدیدا افزایش» داشته و از ۷۲ هزار مگاوات گذشته است.

وی با بیان اینکه افزایش فشار، تجهیزات نیروگاهی و شبکه برق را تهدید می‌کند، خواهان «همراهی مردم» برای گذر از این بحران شد.

از سویی دیگر، هم‌زمان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد که برق ۶۸ اداره دولتی در پایتخت قطع شده است.

بر اساس آمار انتشار یافته از سوی شرکت مدیریت منابع برق ایران، مصرف برق در ساعت ۱۴:۱۵ یک‌شنبه ۱۸ تیر نسبت به زمان مشابه در سال پیشین رشد ۱۳.۴ درصدی را نشان می‌دهد و به پیک مصرف برق ۷۱ هزار و ۹۸۶ مگاوات رسیده است.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، امروز دوشنبه نوزدهم تیر اعلام کرد: با افزایش دمای هوا، مصرف برق به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داشته و از مشترکان خواست با حداکثر صرفه‌جویی کمک کنند تا شبکه توزیع برق پایدار بماند.

این شرکت اعلام کرده که روز دوشنبه برق ۶۸ دستگاه اجرایی پرمصرف شهر تهران که اقدام به کاهش مصرف برق نکرده‌اند، قطع شد و مصرف برق اداره‌ها با کنتور هوشمند به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

هم‌زمان، برخی شهروندان در شبکه‌های اجتماعی از قطع ناگهانی برق خانه‌هایشان در شهرهای مختلف ایران خبر داده‌اند.