مولوی عبدالحمید «حمله مسلحانه» در زاهدان  را محکوم و شهروندان را به خویشتنداری دعوت کرد

پس از حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان، مولوی عبدالحمید با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به حمله مسلحانه و درگیری‌های صورت گرفته ، ضمن ابراز نگرانی نسبت به این رویداد، آن را محکوم می‌کند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ساعت هفت و ربع صبح امروز (شنبه) چهار فرد مسلح به کلانتری ۱۶زاهدان حمله کرده و با ماموران انتظامی درگیر شدند که این حادثه کشته شدن مهاجمان و یک کادر نیروی انتظامی و یک سرباز را در پی داشت.

ساعاتی پس از این حادثه، ظهر روز شنبه ۱۷ تیر، عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتشار بیانیه‌ای به حادثه حمله افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان که در نزدیکی مسجد مکی است واکنش نشان داد و آن را «موجب تاسف و تالم شدید» خواند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بیانیه خود، با اشاره به اینکه اگرچه تاکنون از «ابعاد این جریان، کیفیت حمله و اینکه چه گروه یا افرادی پشت آن قرار دارند» بی‌اطلاع است، تاکید کرد: «اما پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حمله مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد اعلام می‌دارم».

در بخشی از این بیانیه آمده است: «راه ما پیگیری مشکلات جامعه از طریق مذاکره و انتقاد سازنده است و بر حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور و رسیدگی به حقوق حقه از طریق صحیح و مسالمت‌آمیز تاکید داریم».

مولوی عبدالحمید از مردم استان سیستان‌ و بلوچستان و به‌ویژه شهر زاهدان خواست تا «ضمن حفظ آرامش و خویشتن‌داری» از هر نوع حرکت و عملی که «باعث ناامنی می‌شود» پرهیز کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به جزییات حمله، مهاجمان را «چهار تروریست معاند» خواند که با «پوشش ارباب‌رجوع» وارد کلانتری شده بودند.

کمپین فعالین بلوچ از حاکم شدن جو نظامی و امنیتی در زاهدان خبر داد و بر اساس گفته‌های شاهدان عینی نوشت تعدادی از جوانان بلوچ که هنگام این حمله در خیابان رازی و حوالی مسجد مکی و کلانتری در حال تردد بودند از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.