ادعای یک نماینده مجلس؛ صدها نفر در جریان مسمومیت دانش‌آموزان بازداشت شدند

نماینده خرم‌آباد در مجلس با بیان اینکه صدها نفر در جریان مسمومیت دانش‌آموزان بازداشت شدند، ادعا کرد: طیف گسترده‌ای از معاندین و فرصت‌طلب‌ها از گروهک‌جریان انحراف ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان را به وجود آوردند!

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مرتضی محمودوند درباره آخرین وضعیت پرونده مسمومیت دانش‌آموزان گفت: صدها نفر در این زمینه در بازداشت هستند و آنهایی که مسمومیت‌ها را به گردن دانش‌آموزان انداختند به یک صورتی این مساله را لوث کردند.

وی توضیح بیشتری در مورد بازداشت‌شدگان و نحوه بررسی پرونده و وابستگی احتمالی آنها ارائه نداده است.

پیشتر نیز محمدحسین آصفری، عضو کمیسیون شوراهای مجلس اواخر اسفند سال گذشته ادعا کرده بود: عامل مسمومیت‌ها مربوط به کسانی بود که در اعتراضات چند ماه پیش نقش داشتند و مربوط به برخی از تشکل‌های غیر قانونی فعال بودند.

وی مدعی شده بود: بخشی از عوامل مسمومیت با عناصر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه مرتبط بودند.

مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان دختر در ایران از آذر سال گذشته در شهر قم آغاز شد و به سرعت مدارس بسیاری از شهرهای دیگر را نیز دربرگرفت.

رویداد مسمومیت زنجیره‌ای و چندین ماهه دانش‌آموزان دختر بحث داغ زمستان سال گذشته بود.

جریان‌هایی این اقدام را به «تندروها» نسبت دادند و دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی نیز مسمومیت‌های سریالی را به «براندازان» نسبت دادند.

یک گروه فراحزبی در کنگره آمریکا، حکومت جمهوری اسلامی را به دلیل مسمومیت‌ دانش‌آموزان مدارس، به ویژه مدارس دخترانه محکوم کرد.

دفتر یونیسف در تهران نیز اعلام کرده بود که موارد مسمومیت دانش‌آموزان می‌تواند تأثیر منفی بر نرخ بالای آموزش کودکان، به‌ ویژه دختران بگذارد.

صندوق کودکان ملل متحد نیز در همان روزها اعلام کرده بود موارد مسمومیت دانش‌آموزان در مدرسه‌ها می‌تواند تاثیر منفی بر نرخ بالای آموزش کودکان، به‌ویژه دختران بگذارد.