/

خانه سینما در واکنش به نحوه نظارت بر نمایش خانگی: افزایش فشارها بر هنرمندان بحران‌های فرهنگی را پررنگتر می‌کند

خانه سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به سازمان صدا و سیما را موجب افزایش فشار روانی به هنرمندان و پر رنگتر شدن بحران‌های فرهنگی عنوان کرد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خانه سینمای ایران درباره مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از رسول صدر عاملی سخنگوی هیات مدیره‌ این نهاد عنوان کرد: افزایش فشار روانی به هنرمندان و تاکید بر صدور مجوزهای متعدد و سانسورهای بیشتر آثار نمایش خانگی و سینمایی، تنها بحران‌های حوزه‌ فرهنگ را پر رنگتر می‌کند.

این نهاد تاکید کرده است: این مسئله باعث خواهد شد شبکه‌های تلویزیونی خارج از ایران تقویت شوند، مهاجرت سینماگران و تولید فیلمهای خارج از قاعده افزایش یابد، فرصت‌های اقتصادی سینمای ایران از میان برود، بیکاری و فشار اقتصادی هنرمندان افزایش یافته و در نهایت مخاطبان ناامید و ناراضی شوند.

خانه سینمای ایران در خواست کرده است تا شورای عالی انقلاب فرهنگی و هر نهاد مرتبط دیگر، ضمن تجدیدنظر و تصحیح مصوبات مربوطه برای تصمیم گیری در مورد مدیریت بر وضعیت هنر صنعت سینما و نمایش خانگی به دست اندرکاران متخصص حرفه‌ای و هنرمندان رجوع کند.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما به‌ دنبال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره واگذاری رسمی نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما، از تدوین «آیین‌نامه تخلفات» برای بازیگران و پلتفرم‌های آنلاین نمایش خانگی خبر داد.

وی در خصوص ماهیت قانونی ساترا و پیگیری تخلفات هنرپیشه‌ها در آثار نمایش خانگی گفت: این سازمان پیگیر تصویب آیین ‌نامه‌ای درباره برخورد با متخلفان است!

رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد: در حال پیگیری آیین‌نامه تخلفات در مجلس و دولت هستیم که دستگاه قضایی هم برای برخورد با تخلفات مسیر روان‌تر و سهل‌تری را طی کند.

برخی از هنرمندان در پی اعلام واگذاری نظارت شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و اظهارات رئیس صدا و سیما، با انتشار یک استوری مشترک اعتراض خود را اعلام کردند.

آنها نوشتند: با چراغ سبز رئیس دولت نمایش خانگی هم دست صدا و سیما افتاد و این یعنی سونامی ممنوع الکاری هنرمندان و پایان سرگرمی‌های مردم.

واکنش‌ هنرمندان به این اقدام سرکوبگرانه جمهوری اسلامی علیه جامعه هنری همچنان ادامه دارد.