مسمومیت‌ ناشی از مصرف مشروبات تقلبی به هرمزگان رسید

مسمومیت‌های سریالی بر اثر نوشیدن مشروبات الکی تقلبی که در دو هفته گذشته به مرگ یا نابینا شدن ده‌ها ایرانی منجر شد، به هرمزگان رسید و خبر مسمومیت ۱۱ نفر در شهرستان حاجی‌آباد این استان منتشر شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

مسمومیت‌های سریالی بر اثر نوشیدن مشروبات الکی تقلبی که در دو هفته گذشته به مرگ یا نابینا شدن ده‌ها ایرانی منجر شد، به هرمزگان رسید و خبر مسمومیت ۱۱ نفر در شهرستان حاجی‌آباد این استان منتشر شد.

به گزارش فرانیوز، محمد حسین‌پور، رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرگزاری‌های داخلی، علت این مسمومیت‌ها را استفاده از الکل متانول در ساخت مشروب‌ اعلام کرد و گفت از ۱۱ فرد بستری‌شده، وضعیت پنج نفر وخیم است.

وی افزود: بیشتر این افراد خود با وسیله نقلیه شخصی و با علائمی همچون سرگیجه، کاهش سطح هشیاری، تاری دید، نفس‌تنگی و مشکلات کلیوی به بیمارستان فاطمه‌الزهرا در حاجی‌آباد مراجعه کردند و فورا بستری شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از این تعداد، شش نفر با رضایت شخصی مرخص شدند، دو نفر همچنان بدحال‌ و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌ هستند و سه نفر دیگر نیز با علائم تاری دید و سرگیجه، در بخش عمومی بستری و تحت‌نظر قرار دارند.

این در حالی است که طی هفته گذشته، بر اثر مصرف مشروب تقلبی حاوی متانول در اسلام‌آباد تهران و حصارک کرج، دست‌کم ۱۸۲ تن مسموم شده بودند.

تاکنون ۱۵ نفر از مسموم‌شدگان جان خود را از دست دادند و دست‌کم چهار جوان نیز نابینا شدند.

پنج نفر نیر همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌ هستند که چهار نفر از آن‌ها اینتوبه (لوله گذاری برای تنفس) شده‌اند.

از سویی دیگر، عباس مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی، اعلام کرده است: سال گذشته، ۶۴۴ نفر در اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان خود را از دست دادند. او این آمار را ۳۰ درصد بالاتر از سال ۱۴۰۰ اعلام کرده است.

علیرغم تکذیب مسئولان جمهوری اسلامی، آمارهای داخلی و جهانی نشان می‌دهند که مصرف الکل در ایران طی یک دهه اخیر چند برابر شده است

بر اساس گزارش گزارش سازمان بهداشت جهانی که در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد، ایران از لحاظ مصرف الکل در جهان، رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.