نماینده مجلس: خودروی چینی ۳۰۰ میلیونی را سه میلیارد تومان به مردم می‌فروشند

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن نسبت به تفاوت فاحش قیمت خودروهای وارداتی در داخل و خارج کشور اعتراض کرد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن نسبت به تفاوت فاحش قیمت خودروهای وارداتی در داخل و خارج کشور اعتراض کرد.

به گزارش فرانیوز، لطف‌الله سیاهکلی گفت: خودروهای چینی که در ایران عرضه می‌شود قیمت واقعی‌اش ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است، با قیمت ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان وارد شده و در بازار سه میلیارد تومان می‌فروشیم.

وی افزود: این از کدام قاعده حکمرانی تبعیت می‌کند، مردم از تفاوت قیمت خودرو در داخل ایران و خارج مطلع هستند، چرا ما اینجوری هستیم؟

این نماینده مجلس با اشاره به مزیت واردات خودروهای کار کرده، گفت: با توجه به قیمت پایین خودرو، می‌توانیم با ارز کمتر خودروی بیشتری وارد کنیم؛ اما دولت مصوبه‌ای می‌گذارد که برعکس مصوبه مجلس و لایحه خودش است.

سیاهکلی با بیان اینکه تذکرات لازم را به دولت در خصوص مصوبه تعرفه واردات خودرو داده‌ایم، گفت: وقتی تعرفه را بالا می بریم یعنی خودروی کمتری وارد کشور خواهد شد و مصوبه دولت با روح قانون مجلس و خود لایحه دولت مغایرت دارد.

لطف‌الله سیاهکلی، منتقد شماره یک وزارت صمت در دوره فاطمی امین و طراح استیضاح وی بود، پس از برکناری فاطمی امین، مدتی سکوت کرده بود و خبری از انتقادات وی از اوضاع بازار خودرو و فولاد و… نبود، تا اینکه تصاویر حضور وی در سفر خارجی سرپرست این وزارتخانه منتشر شد.