انتشار مشخصات فرد متهم به تلاش برای ترور مولوی عبدالحمید

وب سایت حال‌وش که در حوزه اخبار شهروندان بلوچ فعالیت می‌کند، تصاویر و جزئیاتی را درباره فرد متهم به تلاش برای ترور مولوی عبدالحمید منتشر کرد.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

وب سایت حال‌وش که در حوزه اخبار شهروندان بلوچ فعالیت می‌کند، تصاویر و جزئیاتی را درباره فرد متهم به تلاش برای ترور مولوی عبدالحمید منتشر کرد.

به گزارش فرانیوز، وب‌سایت حال‌وش در گزارشی، تصویر و مشخصات فردی که متهم شده از سوی اطلاعات سپاه پاسداران ماموریت داشته تا در پوشش طلبه علوم دینی مولوی عبدالحمید را ترور کند، منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، فرد مذکور با اسم «غلام» معروف به ( غلاموک) در پوشش طلبه علوم دینی از سوی اطلاعات سپاه پاسداران قصد داشت مولوی عبدالحمید را با استفاده از سم ترور کند.

این وبسایت به نقل از یک منبع مطلع از جزئیات این توطئه درباره هویت و نحوه شناسایی این شخص عنوان کرد: “این فرد از حدود دو هفته پیش در مسجد بوده و محل اسکان او نیز در مسجد بوده و پیوسته در یک گوشه مسجد مشغول ذکر و عبادت بوده است. به همین دلیل به این فرد مشکوک می‌شوند چرا که با وجود آنکه به عنوان طلبه حضور داشته، اما در این مدت سر کلاس نمیرفته است. با وجود آنکه چنین فرد عبادت‌گزاری است اما در صف اول دیده نمی‌شده و کم کم به این فرد مشکوک می‌شوند تا دیشب این فرد را دستگیر می‌کنند.”

این منبع در رابطه با نحوه کشف توطئه نهادهای امنیتی برای ترور مولوی عبدالحمید توضیح داد: “مقداری چیز عجیب در نزد او پیدا میشود و از او میپرسند اینها چه هستند؟ او میگوید اینها سم است. بعد اعتراف می‌کند که من مدتی آمده‌ام اینجا و قصد داشته‌ام مولوی عبدالحمید را از طریق سم ترور کنم. این نوع سم از طریق تماس لمسی عمل می‌کند و سمی است که فورا تاثیر نمی‌گذارد.”

حال وش در رابطه با ارتباطات سازمانی این فرد توضیح داد: او با یک افسر امنیتی در شهر کنارک در ارتباط بوده است و بگفته خودش هفته ای ۱۵ میلیون حقوق دریافت می‌کرده است.

دفتر مولوی عبدالحمید پس از انتشار خبر «توطئه تلاش برای ترور این روحانی اهل سنت، با انتشار بیانیه ای با تائید ضمنی خبر عنوان کرده بود: “یک فرد مشکوک که ظاهرا با برخی نهادها وابستگی دارد، در مسجد مکی زاهدان شناسایی و بازداشت شده است. فرد مظنون اظهارات و اعترافات مختلفی کرده است؛‌ این اعترافات در دست تحقیق و بررسی هستند.”

با وجود این اظهارات، خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران بر خلاف بیانیه منتشر شده از سوی دفتر مولانا عبدالحمید مبنی بر ارتباط فرد بازداشت شده با نهادهای امنیتی، این فرد دستگیر شده را “طلبه سارق” معرفی کرده است.