/

فرار رو به جلوی رسانه های نزدیک به سپاه؛ حمله به برنامه های هنری کار نیروهای «خودسر» است

پس از حمله لباس شخصی ها به برنامه گروه لیان، رسانه‌های ایران گزارش کرده‌اند که دستگاه قضایی در خصوص وقایع روزهای گذشته در تالار وحدت «پرونده قضایی در دادسرای تهران» تشکیل داده است.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

پس از حمله لباس شخصی ها به برنامه گروه لیان، رسانه‌های ایران گزارش کرده‌اند که دستگاه قضایی در خصوص وقایع روزهای گذشته در تالار وحدت «پرونده قضایی در دادسرای تهران» تشکیل داده است.

به گزارش فرانیوز، رسانه‌های داخلی ایران، شامگاه جمعه، ۲۶ خرداد، گزارش دادند که حمله افراد ناشناس به تالار وحدت برای برهم زدن کنسرت گروه لیان و محسن شریفیان، با دخالت نیروی انتظامی ناکام ماند.

براساس اخبار منتشره، حراست سالن رودکی کلیه این عوامل را دستگیر و تحویل نیروی انتظامی داده است.

گفته می شود این حمله به دنبال انتشار ویدیویی از این کنسرت در شبکه‌های اجتماعی با محتوای رقص یکی از حاضران در سالن، صورت گرفته باشد.

قوه قضائیه شادی حاضران در کنسرت را «اقدامات هنجارشکنانه و غیر متعارف» دانسته است.

تصاویری که از کنسرت روز ۲۵ خرداد گروه لیان در تالار رودکی منتشر شد، نشان می‌داد عده قابل توجهی از زنان بدون حجاب اجباری حاضر شده‌اند و عده‌ای همزمان با اجرای موسیقی می‌رقصند.

مرکز رسانه قوه قضائیه این شادی شهروندان را «ایجاد برخی وقایع در تالار وحدت» توصیف کرده و خبر داده است که در این رابطه «بلافاصله پرونده قضائی در دادسرای تهران تشکیل شد.»

نام افرادی که برای آنها پرونده ایجاد شده تا این لحظه اعلام نشده است.

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز در این باره گفت که مسئولیت نظارت بر حجاب اجباری در جریان کنسرت‌ها با «برنامه‌گذاران و سالن‌های برگزاری» است و «چنانچه از سوی گروه‌ها و افراد مورد غفلت قرار گیرد، برابر ضوابط، اقدامات قانونی به عمل خواهد آمد.»

خبرگزاری تسنیم و روزنامه جوان از رسانه های وابسته به سپاه پاسداران در گزارش های خود این را «افراد خودسر» خوانده اند.

روزنامه جوان در گزارشی این نوع اقدامات را هزینه زا برای نظام خوانده و آن را موجب تهیه خوراک رسانه ای برای به گفته این روزنامه، رسانه های معاند دانسته است.

پیش از حمله نیروهای لباس شخصی، ویدیوهایی از کنسرت روزهای قبل گروه لیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که شرکت کنندگان در کنسرت در حال همراهی با گروه بوده و به شادی و رقص و پایکوبی پرداختند.

این رسانه نزدیک به سپاه در ادامه از نهادهای امنیتی خواسته است، برهم‌زنندگان نظم و انضباط را که آلت دست دشمن هستند، شناسایی کنند.

روزنامه جوان حتی ارتباط آن‌ها با سرویس‌های جاسوسی را دور از ذهن ندانسته است.

گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان طی چهار شب و در روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ خرداد در تالار وحدت روی صحنه رفت. این گروه در مجموع میزبان ۲ هزار و ۸۰۰ علاقه‌مند به موسیقی جنوب ایران بود.